Download!Download Point responsive WP Theme for FREE!

APRÍLOVÉ DOBRODRUŽSTVO

V apríli sme si naplánovali s Dušanom Snehotom a Ivanom Čemézom týždňovú rybačku v zahraničí. Pre Ivana to bola premiérová rybačka mimo slovenských vôd. Prípravy každým dňom silneli a my sme sa nevedeli dočkať odchodu. Boli sme plní očakávaní, čo nám prinesie ďalšie rybárske dobrodružstvo.

Max Carp

S Dušanom sme už túto vodu zažili a naozaj sme si zachytali. Tento rok to ale malo byť omnoho ťažšie,  preto sme zámerne zvolili apríl, kedy je najbláznivejšie počasie a znamená to,  že aj rybačka môže byť veľmi nevyspytateľná.
Cesta, prechádzajúca troma krajinami prebehla bez problémov a okolo obeda sme na mieste. Jazero bolo preplnené rybármi,  no i napriek tomu sme išli skúsiť nájsť nejaké voľné miesto. Jedno sme našli s tým,  že ak sa uvoľní nejaké iné, presťahujeme sa, ak neprídu zábery.
Na striedačku sme si kúpili povolenky a hurá na kapry. Rozdelili sme si miesta, kde a kto bude chytať. Ja som získal stredné miesto. Osobne mi to nevadilo. Som dosť často na rybách , treba medzi kamarátmi spraviť dobrú atmosféru, vyjsť v ústrety. Každý chce nachytať aj keď si to neprizná a ja nie som výnimka.
Vzal som marker a skúmal dno, ktoré mám pred sebou. Našiel som jedno sľubné miesto 104 m od brehu. V podstate nič až tak zaujímavé, ale….. Malá vyvýšenina asi trištvrte metrová na rovine bola maximálne dostačujúca na to, aby som si zaklipoval prút a venoval sa tomuto miestu. Udice som zhotovil z 0,25mm silónu MS pro feeder line, šokový nadväzec z číreho kónického silónu Tapered shock leader 0,28-0,57mm. Olovo som použil 90gr in line tvaru horizont a návezec zo stuženej šnúrky od firmy Carp,r,us Strip X 25lb. Háčiky som dával longshank nailer č.8 a gamakatsu  č.8 na pop up.
Zaklipovaný prút s zmarkerom som nameral na tyčiach, zapísal som si počet otočiek a rozdelil 3 prúty okolo zvoleného miesta. Mal som vyvíšeninu na 36 otočiek a prúty som dával na 36, 38 a 34 otočiek, aby som pokryl celé kŕmne miesto. Namiešal som si kýbel kŕmenia zo zmesy pratiklu: repka, konope, pšenica, tigrí orech a kukurica. V druhom kýbli som si zmiešal boilies Food fantom, Anabolic drug a Liver drug.  Pridal som halibut pelety, kukuričné pelety, minimax a zmes som zalial fenomenálnymLiquid liver drug od Maxu.  Z lquid liver drug a liver powder drug som si urobil cestíčko a obalil  niekoľko nástrah, aby som mal do zásoby. Keď prídu zábery, nebudem sa zdržiavať. Na jeden prút som dal pop up 14mm silne nadipovanú v aróme, na druhú 20mm guľôčku food fantom obalenú v cestíčku, ktoré som si pripravil a tretiu na panáčika liver drug s malou pop up.
Všetko pekne nachystané, ponahadzované. Môže sa začať ťažká práca, hovorím si….. Natiahol som si nahadzovaciu rukavicu, zobral kýble kŕmenia, spodový prút a hodinku som kŕmil. Potom som si išiel pripraviť  bývanie, čo je u mňa, pokiaľ sa neschyľuje k búrke vždy až druhoradé. Chalani si zo mňa srandu robia, že som blázon a v pohode sa rozbaľujú. Som už raz taký. Všetko sme si nachystali, dali pivko, pol deci, kávičku a začali sme naostro pracovať. Všetci sme zobrali kŕmenie a hádzali na svoje miesta raketami.  Ja osobne mám veľmi rád aktívne chytanie a doslova sa v tom vyžívam, keď môžem makať do totálneho vyčerpania. Kto má pozná, vie o čom píšem.
Nastal večer a prvý zahraničný nočný lov pred nami. Nikto nemal veľké očakávania a pred pol nocou  už každý sníval o kaprích monštrách. O pol noci ma budí brutálna jazda na panáčika, bežím dole kopcom, čím skôr sa zosúvam dole. Dvýham prút a cítim slušnú rybu ako mi ťahá silón z cievky navijaka. Chalani sú v okamihu pri mne a sledujú súboj, ktorý trvá dosť dlho. Po nejakom čase sme konečne zazreli toho zvera, čo zvádzal súboj so mnou. Neskutočný zver!!! Vyzeral cez 20 kíl. Po niekoľkých silných výpadoch sa nám ho podarí podobrať. Pozerám do podberáka a v ústach moja klasická poznámka: ,,nie je taký veľký,,. Ako som ho ale dvíhal vo vážiacej taške na podložku, zistil som, že až taký malý veru nebude. Dali sme ho na váhu a chalani mi oznámili hmotnosť, z ktorej mi skoro oči vypadli!!! Prvá ryba, prvý večer a hneď 26,2kg!!!!

Max Carp

Neuveriteľné! Som šťastný ako malé dieťa, ktoré dostane bonbón. Moja poznámka ale musela prísť: ,,som vám hovoril, že to bude náročná rybačka,,. Pár fotiek, video záznam a šup sním do vody.
Nameral som si prút nanovo a nahodil ho. Stáli sme na brehu plného adrenalínu a rozprávali sa. Chvíľu po nahodení, cca pol hodinu, počujeme cvakať niekomu cievku. Ivan hovorí: Berie ti z cievky a v tom sa ozýva signalizátor a pomalá jazda na prút, ktorý som nahodil. Letím dole, dvíham prút a zdolávam ďalšieho kapra. Neskutočné! Sila je veľmi podobná tej predchádzajúcej rybe  a už nevtipkujem. Po pol hodine zdolávam ďalšieho kaprieho velikána. Váha sa zastavuje na rovných 25kg.
Pozeráme na seba a neveríme, čo sa to deje. Sen sa stáva skutočnosťou. Po nahodení prútu sa cítim naozaj vyčerpaný z emócii, adrenalínu, radosti. O chvíľu si ideme ľahnúť a spať. Ani nie za pol hodinu mám divokú jazdu na pop up a zdolávam nádherného 19,1kg kapra. Dušan mi hovorí: To čo sme chceli chytiť za týždeň, ty si stihol za prvú noc!!! Čo teda ďalej? No však namerať prút a nahodiť ho. Do rána sa už nič nedeje a ráno si pozeráme ešte raz fotky. Nádhera. Ideme kŕmiť a pracovať ďalej.
Na druhej strane sa uvoľňuje miesto, kde som chcel chytať, ale zostávame na pôvodnom. Však taká noc sa nestáva každú výpravu. Celý deň a celú noc to mlčí. Ráno sa prebúdzam s tým, že sa chcem presťahovať na to voľné miesto, ktoré je stále aktuálne. Chalani ešte spia a ja nervózne prešľapujem po štrku, schválne nahlas kašlem, aby som ich nenápadne zobudil, haha. Prvý sa budí Ivan a jeho oboznamujem z mojím plánom. Súhlasí. Dušana budím lišiacky. Podávajúc mu kávičku ho oboznamujem s plánom. Chvíľu ho nechám prebrať sa a potom rozoberáme pre a proti. Dušan je môj dlhoročný parťák a vždy sa rozhodujeme spoločne . Nakoniec sme sa všetci traja zhodli a rýchlo balíme niekoľko  vecí, ktoré tam  presúvame. Som prvý na mieste a vyberám si zas stredné miesto zámerne, aby chalani mali vyššiu možnosť na záber. Ja mám v podstate nachytané aj keď: Som chamtivec, haha! Na mojom mieste som nenašiel nič zaujímavé pokiaľ som dohodil a tak si nechávam malú rezervu vo vzdialenosti nahadzovania, keby začalo fúkať. Chytám na 112,5m. Všetko sme doobeda presťahovali, nachystali a začala ďalšia epizóda.
Máme 5 nocí pred sebou, čo je času až-až, na dobrý výsledok. Podvečer máme zábery od menších rýb do 10 kg a sme spokojní, že sa oplatilo presťahovať. Aj keď to neboli veľké kapry, som rád, že to začína jazdiť všetkým. Ďalší deň prichádza silné ochladenie s dažďom a ako ináč rovno nám do tváre. Kotvíme prístrešky, obliekame sa do nepremokavého oblečenia. Nás nič nezastaví. Berieme prúty do rúk a kŕmime aj napriek zlému počasiu. Naozaj je to fyzicky náročné, ale nevzdávame sa. Ryby treba kŕmiť. Na večer sa Dušanovi rozbieha prút. Ryba si berie nekompromisne niekoľko desiatok metrov . Dušan zvádza nádherný súboj. Po dlhšej dobe sa nám ukazuje nádherný kapor.  Podoberám mu ho a hlásim rybu okolo 20 kg. No naozaj mu nechýbalo veľa. Vážil 19,4kg.

Max Carp

Gratulujeme mu, robíme foto, krátke video  a púšťame rybu späť. Ešte chvíľu kŕmime a v tom Ivan zdoláva menšieho, ale za to krásneho 12,5 kg kapra. Jeho prvá zahraničná ryba nad desať kíl. Super. Do rána sa nič nedeje.
Ráno už  síce neprší, ale riadne fúka . No nič, varím si kávu a idem poprehadzovať prúty. Rýchle prehodenie, švihom niekoľko rakiet pred rannou kávou. Nech im to tam zvoní na raňajky, kaprom šupinatým . Okolo obeda sa Ivanovi rozozvučí  signalizátor. Silný ťah ryby nedáva Ivanovi šancu dobrzdiť rybu a ryba uniká niekoľko desiatok metrov. Po nejakej dobe sa  mu podarí otočiť rybu a pomalým pumpovaním ju dostáva k brehu. Prešiel moje prúty a dostal sa pod Dušanove prúty. Držíme prúty, aby sa poriadne nezamotal do nich. Ryba sa otočila na hladine. Je to kapor cez 20kg. Dušan chytí oba prúty, cez ktoré je kapor prevlečený, ja schádzam dole, aby som mu ho podobral. Už mám kapra tesne pred podberákom a v tom: Dušan má neskutočnú jazdu na prúte, ktorý je zamotaný. Čo sa stalo? Dušanov kapor odrezáva Ivanovu rybu tesne pred podberákom!!! Smola a naozaj veľká škoda. Ivanove sklamanie bolo veľké a je nám ho úprimne ľúto. Bohužiaľ aj to patrí k rybačke. Dušan bravúrne zdoláva nádherného 18,2kg kapra. Bol to nádherný kapor z nevšedným príbehom.
Ja som už druhý deň bez pípancu a už som netrpezlivý. Naďalej kŕmim vo veľkom štýle a nevzdávam sa bez boja. Po celodennom kŕmení si zmyslím, že urobím nočnú šichtu a budem kŕmiť aj v noci. Chalani na mňa najprv pozerajú ako na blázna, ale po debate sa pridávajú aj oni. Logicky mi vyšlo, že ak ryba reaguje na spomb-a, na zvuk dopadajúcej rakety, tak keď je v noci absolútne ticho, predsa musím rybu skôr nalákať na kŕmne miesto. No logiku to má, ale či aj ryby o tom vedia. Pred zotmením  zdoláva Ivan menšieho kapra, vzápätí  ja konečne tiež menšieho a Dušan tiež. To nás naštartovalo a naozaj silno vnadíme. Po polnoci mám toho už naozaj dosť a idem si ľahnúť. Len si vyložím nohu na lehátko dostávam nekompromisnú jazdu. Bežím k prútu a beriem ho do ruky. Cítim silný ťah a ryba si berie niekoľko metrov. Nič len držím prút, však z 0,25mm silónom ani viac robiť nemôžem. Pomaličky ho zdolávam a zacítim ako mi derie silón o prekážku. Fúú visím, uvoľňujem silón a v tom sa kapor vymotáva  z prekážky. Pokračujem. O chvíľu je zas v tej istej prekážke. Ma ide poraziť!! A JE V …….. hovorím, úplne uvoľňujem silón a za minútu sám kapor vyplával. Mám neuveriteľné šťastie, nechávam kapra vymotať cca 30m, bežím na druhú stranu až za Dušanove udice a na pevno ho ťahám. Darí sa mi ho pritiahnuť ku brehu, kde sa zas zamotáva do Ivanových udíc. Ide ma poraziť! Štrikujeme prúty a darí sa nám po chvíli ho vymotať. Uvidím na hladine nádherného šupináča,  ktorého po chvíli konečne podoberám. Mám nový osobák v šupináčoch!! 24,6 kg!!

Max CARP

Teším sa, rýchle zdokumentovanie a šup sním tam, kam patrí. Nameriavam prút, nahadzujem a totálne vyčerpaný znovu kŕmim. Je pol druhej v noci. Asi 20minút po nahodení mám na ten istý prút záber, ryba sa zdá byť veľká, tak rýchlo bežím až za Dušanove prúty a odtiaľ ju zdolávam, kým nie je v blízkosti brehu. Presúvam sa na svoje miesto a súboj pri brehu mi dáva zabrať. Po nekonečných výpadoch sa mi ho darí podobrať. Pozerám na toho zvera , unavení obaja, on vo vode, ja tiež. Vynášam ho na breh, vážime ho a rovných 26kg. Neskutočnééééé! Po tomto kaprovi som neskutočne unavený a som rád, že už mám po fotení. Strašne veľa adrenalínu som minul a dopĺňam  potrebnú energiu sladkosťami. Do rána sa už nič nestalo a ja sa zobúdzam až poobede.
To je prvý krát, čo som sa zobudil posledný. Vyčerpanosť. Štve ma to, že sa neskoro budím, ale nedá sa nič robiť. Mal som naplánované ranné kŕmenie, ktoré som neuskutočnil. Rýchla káva, niečo na jedlo a hurá kŕmiť. Do večera prichádzajú dva zábery. Jeden Dušanovi, 13 kg a jeden Ivanovi, 8 kg. Ja som bez záberu, ale už mi to vôbec nevadí. Do večera sa nič nedeje a máme poslednú noc pred sebou. Čo nám prinesie, vŕta nám v hlave.
No nič nám nepriniesla. Ostalo úplne hlucho. Ráno po prebudení a nakŕmení začíname baliť. Ivan sucho prehodil: Však nech sa príde s nami ešte nejaký rozlúčiť. V tom má jazdu a zdoláva posledného kapra výpravy, tesne pod 11 kg. Celé zhrnutie bolo, že najviac ryba reagovala na boilies obalené vo vytvorenej paste z pečeni (Liver drug liquid + Liver drug powder), doplnenou malou pop up v testovacej verzii. Ďalej fungoval chalanom  Red Rag, Gold Squid a Max Winter. U mňa najviac záberov bolo na food fantom obalený v pečeni. Myslím si, že práve tá pečeň mi dopomohla k záberom. Bol to neskutočne náročný týždeň a to ja mám rád.
Ďakujem Dušanovi Snehotovy, Ivanovi Čemézovi za perfektný týždeň pri vode.