Download!Download Point responsive WP Theme for FREE!

Riečna výzva

Riečna výzvaV poslednom čase mi čoraz viac vŕta v hlave lov kapra na rieke. Prehľadávam videa, čítam články, proste všetko čo sa týka lovu kapra na rieke. Cez Erika objavujem rieku, ktorú by som mohol skúsiť. Slovo dalo slovo a tak som v piatok ráno s plne naloženým autom hnal desiatky kilometrov za novým dobrodružstvom. Po dvoch hodinách jazdy prichádzam k Erikovi. Spoločne nakladáme ďalšie veci, už do aj tak naplneného auta. Po ďalších pár kilometroch konečne schádzam s hlavnej cesty. Predo mnou je nádherná divoká voda. Pomaličky sa s autom predieram po hrádzi, až na miesto nášho lovu. Dávam loď na vodu a idem popozerať čo sa skrýva pod vodou. Dno je ako vaňa, ale na druhej strane máme nejaké spadnuté stromy a tak je jasne, že montáže pôjdu tam. Miesta sme zakŕmili partiklom, peletami a guľami. No tri dni strávené pri vode nám záber nepriniesli. Tak s poriadne dlhým nosom odchádzam domov. Začal som sa zas venovať svojim obľúbeným vodám, no myšlienky mi nedali a znova som začal špekulovať nad riekou. Cez Joža sa dozvedám o pretekoch na rieke. Bez váhania sa prihlasujem aj s Ďurom. Keďže preteky sa konajú v deň mojich tridsiatich narodenín, mohlo by to klapnúť. Beriem aj manželku a deti, keďže po blízku býva naša rodinná známa. K vode prichádzam o deň skôr tak, aby som si trošku popozeral ako to tam vyzerá. Beriem do rúk prívlačku a Riečna výzvapár hodín sa s ňou prechádzam a prelovujem vodu. Nejde mi tak ani o dravce, ako o to aby som zistil pripadné prekážky. Večer si doprajeme malú oslavu, a dlho do noci sedíme s príjemnými ľuďmi. Ráno prichádza Ďuro a spoločne odchádzame na pretek.Vyťahujeme si krajne miesto a to do nás vlieva obrovský adrenalín, že by to mohlo klapnúť. Nejde mi o víťazstvo, ako o rybu z rieky. Pred nami sú poriadne horúce dni. Slnko páli, a teplota sa šplhá cez 30 stupňov. Prvé ráno dostávam záber ja. No po menšej večernej oslave mam problém vybehnúť k palici a tak môjho prvého kapra z rieky vyťahuje Ďuro.  No však nebodovaného… Hovoríme si dobre dačo s toho bude… Počas troch dní vyťahujeme iba buď nebodované kapre, karasov a veľké pleskáče. Posledne ráno však na Ďurovú udicu prichádza jazda snov, a my obidvaja vybiehame bosí k palici. Čo čert nechcel ryba stihla zaliezť do konárov, a keďže nemáme Riečna výzvaloď strácame ju. Poriadne sklamaný sa vraciam domov. Po par týždňoch mi nedá a spoločne s manželkou odchádzam znova k rieke. S autom idem až pokiaľ sa dá cez tu džungľu dostať. Znova sa zameriavam na prekážky vo vode. Do boja nasadzujem svoje obľúbené  boilies The Source  a Robin red. Nastal večer mi si užívame to božské ticho. Nad nami  sú milióny hviezd. Luxus na nezaplatenie.  V duchu si želám len jedno. Kapra z rieky… Asi o pol tretej ráno dostávam brutálnu jazdu na The source. Srdce mi bije až kdesi v krku. Krásny a silný ťah znova smeruje do konára a v sekunde je po všetkom. Poriadne sklamaný si sadám na zem a hovorím si prečo ja…. Po pár minútach spamätávania  začnem znova naväzovať. Po tichučky vyvážam palicu naspäť. Líham do spacáku no zaspať mi nejde. Asi o dve hodiny znova jazda. Bosý vybieham z bivaku. Znova cítim krajší ťah ryby, ale tento krát na tvrdo rybu odťahujem od prekážok. Boj s riečnym kaprom je fakt iný level. Po pár minútach dostávam odhadom 6-7kg kapra do podberáka. Konečne zo mňa padá smútok a smejem sa od ucha k uchu.

V septembri sa znova vydávam spoločne s manželkou k rieke. Tam kde sme pohoreli na pretekoch. S autom schádzam tam, pokiaľ sa dá dostať. Keďže sa jedna o naozaj úzku malú vodu, robíme všetko v absolútnom tichu.

Chybný krok nám môže vyplašiť ryby. Bivak si robím ďalej od vody tak, aby o nás ryby nevedeli. Voda ma sotva 20 metrov na šírku, preto si pri prvom hode značím vlasec fixkou. Pri sťahovaní si najprv zaklipujem pri značke na cievke. Až potom stiahnem montáž. Tak sa vyhnem zbytočným hodom  na breh  opačnej strane. Boilies si volím Robin red doplnené plavačkami The Crave a Tyger nut. Všetko od značky Dynamite baits. Tesne po polnoci

prichádza prvá jazda a ja vyberám cca 50cm kapra. Opatrne ho vraciam vode a znova nahadzujem. Nad ránom ma budí znova záber. Tento krát vyťahujem cca 5kg kapra. Spokojný si líham do bivaku. Cez deň mame krásne počasie a tak sa trocha opaľujeme. Pokojne driemkanie nám prekazí  záber a znova malý kaprík. Nastal druhý večer sa mi na mobile ukazuje, že sa k nám blíži búrka. Ešte prednou sa mi darí znova cca 5kg ryba. Asi po polnoci sa na nás spustil lejak, ktorý nás trocha uväznil v bivaku. Okolo tretej ráno prichádza ozaj krásna jazda na Robin red. Na pokyn Lucky som musel prv obuť čižmy, a to sa stalo osudným. Pri zdvihnutí prútu som cítil, ako je ryba už v prekážkach. Bohužiaľ som kapra stratil. Bola to veľmi tvrdá rana pre mňa. Trvalo mi než som sa spamätal.  Ešte som nahodil a nad ránom chytil menšieho kapra. Po raňajkách balíme a odchádzame domov.

Lov na rieke je veľmi ťažký a zložitý. Často je to o malej i nežiaducej rybe. No lov na nej je oproti súkromáku poriadnou výzvou…