Download!Download Point responsive WP Theme for FREE!

Sen

V sezóne 2014 som začal chytať na produkty firmy MAX CARP. U tejto firmy ma zaujala hlavne originalita a kvalita výrobkov.  Už ku koncu predošlej sezóny som mal možnosť vyskúšať pár produktov od tejto firmy.  Po pár úspešných neskorých jesenných vychádzkach na slovensku ma presvedčilo si zobrať max guličky aj na plánovanú jarnú výpravu. Sem som si zobral rušiacu sa radu ufo. Konkrétne Mušla oliheň. Prvá „tohto“ ročná výprava mi vyšla na posledný májový týždeň. Po zime celý natešený som do plna naložil auto a valil k Balatonu. Po ceste som rozmýšlal či zvolená taktika je správna. Rozhodol som sa že budem kŕmiť len boiliesom. Žiadny partikel a ani pelety. Tým som sa chcel vyhnúť nájazdom malých kapríkov, ktorích je tu veľmi veľa. Keď Vám nabehnú na kŕmne miesto. Do hodiny máte na udici baby kapra, ryby okol 30-40 cm tak sa to bude opakovať do kedy budete vládať. Vážim si každú rybu. Ale keď si zoberiete že sa Vám niečo podobné stane za silného vetra čo je tu bežne. Je úplne jedno či kobrujete, spombujete . Asi po siedmej rybe budete úplne k. o.

Max Carp

aj túto výpravu som odchytal na mojom obľúbenom mieste v Balaton Szepezd. Chodím sem rád človek tu má kľud. Na vyše to tu dobre poznám a myslel som si že už viem ako na to. No balaton ma rýchlo vyviedol z omylu.

Po príchode k vode ma čakala bežná kaprárska rutina. Na prvý zákrm som dal asi tak tri kg guli. To iste som urobil večer pred spaním a aj na druhý deň ráno.  Prvé zábery mi prišli druhý deň večer a do rána sa mi podarilo zdolať pár juniorov. Slušnejšia ryba mi zabrala tretí deň do obeda. Kapor tak okolo sedem kg. Potešil ma, myslel som že už mám na kŕmnom mieste konečne väčšie ryby, ale po tejto rybe prišla opäť séria menších rýb.

Štvrtý deň ráno ma zobudila jazda a po krásnom súboji sa na podložku pozrel prvý lysec. Nasledujúcich 36 hodín som sa trápil len s malými rybami. Dve väčšie ryby my spadli a jednu som odrezal. Po tomto som na obidvoch udiciach zmenil montáže na jednu išla kombinovaná s oceľovým lankom a na konci continental č. 6 a na druhú stužená šnúrka  na konci mugga č.8.

Tieto dve zostavy sa ukázali ako správna voľba. Ráno sa mi podarilo konečne zdolať normálnu rybu. Z väčšími rybami to bola ako na hojdačke. Po obzretí rýb my bolo jasne prečo. Ryby boli dobyté, prázdne bruchá z niektorých tiekol mlieč. Opäť sa mi podarilo zastihnúť ryby pri trení. Asi hodinu po zotmení prišiel nesmelý záber,  po záseku plávala ryba pomaly ku mne. Myslel som že to nebude nič veľké obliekol som broďáky a šiel pomaly k štégu odtiaľ som mal v pláne rybu zdolať. No asi tridsať metrov predo mňov si to kapor rozmyslel  a riadne ma vytrápil. Prebrodil som všetky rákosi na okolí. No nakoniec sa mi ho zo šťastím podarilo dostať do podberáku. Krásny lysec . Urobili sme pár foto a späť do vody sním.

Max Carp

Tu to jar ma zastihla pekná búrka. Brutálny vietor, krúpi. Miestámi to vyzeralo že mi už dotrhá byvak. Na štastie som ju prečkal bez újmi.

Po búrke sa trocha rozbehli aj väčšie ryby do 9 kg. Tak to pokračovalo až do konca výpravy..  Predposledný deň sa mi podarilo ešte  pekné duo. Čerstvo vytretá ikernačka a pekne stavaný lysec . Obi dve ryby zabrali v priebehu 10 minút.

Poslednú noc som chytil ešte zopár rýb. No nič velké.

Druhú tohto ročnú výpravu som odchytal predposledný augustový týždeň, v horúcom letnom počasí. Prvý krát na novom mieste. V dedinke Révfulop. Je tu jedna pláž vyhradená len pre rybárov.

Na týchto sedem dní som sa vyzbrojil boliesom messiah ktorý sa tiež už nevyrába a zombie.

Rozhodol som sa že nebudem dávať tyčovku. Miesto nej som mal udicu a marker. Zo skúsenosti z našich vôd viem že keď sa my darilo a iný nemohli nič chytiť tak mali snahu nahadzovať k mojej bójke. Každý z nás to veľmi dobre pozná. Tomu som sa chcel tu vyhnúť a predísť zbytočným konfliktom.

Začal som z messiah-om. Prvý záber prišiel v priebehu 10 hodín. Pár minút po záseku sa mi však ryba vypla. Prvé tri dni to nebola žiadna sláva. Pochytal som nejaké ryby aj zopár okolo osem ,deväť kilogramov. Nedalo mi to a začal som  kŕmiť aj zombí v snahe ryby trocha rozbehnuť.  Zo zvädavosti išlo aj  na jednu udicu. Po pár hodinách prišiel zaber práve na udicu zo zombi. Po tejto rybe som prehodil aj druhú udicu a dal rovnakú montáž, aby som mal istotu že je to len v boiliese. Dokŕmil s obidvomi druhmi boiliesu a zvedavý čakal čo sa bude diať. Asi po troch  hodinách razantný záber opäť na udici  zo zombi. Po  záseku nasledoval parádny súboj. Po ktorom ležal na podložke krásny šupík.

Tak to nasledovalo celý deň, záberi chodili len z udice na ktorej bolo zombi. Bolo jasne že messiah im moc nešmakoval.

Max Carp

prehodil som ho aj na druhu udicu a zábery začali chodiť pravidele  z oboch udíc. Konečne rybačka akú mám rád.

Ďalší deň  to opäť trocha ustalo. Asi po pol dni bez záberu som sa konečne dočkal. Na pravú udicu prišla pomalá plynulá jazda. Zdvíham udicu, nasleduje silný ťah a ryba si berie z cievky meter za metrom. Neváham beriem podberák a sadám do člna. Ryba je stále v ťahu tep sa mi zrýchlil a telo mi zaplavoval adrenalín. V hlave mi blyslo, konečne poriadny kapor. Pomaly sa dostávam nad rybu a snažím sa ju zdvihnúť z dna. Nasleduje silný kopanec ryba tlači hlavou do dna ďalší kopanec. Začína mi byť jasné že to kapor nebude. Po čase dostávam do podberáku Sumca. Po tejto rybe sa to zas parádne rozbehlo. Záber za záberom. Brali pekné ryby. Posledný deň bol top. Hneď na svitaní po parádnej jazde a dlhom zdolávaní sa mi podarilo dostať do podberáka cez meter dlhého kapra. Strašne silná ryba. Nedal mi ani centimeter zadarmo. Dve hodiny na to ma zobudil zo spánku krásne stavaný šupináč. Vydarená ráno. póbede som pre istotu začal z balením, aby som to do tmy stihol. Neznášam balenie a hlavne po tak parádnej rybačke. Počas dňa som spravil ešte asi šesť záberov.

No posledná ryba mi prišla pri balení stojanu keď udice ležali už len na zemi. Tie balím s podberákom a podložkou ako posledné. A aj tento krát sa to oplatilo. Super šupík  pár fotiek a z poďakovaním za skvelú rybačku som ho pustil späť.

Posledná výprava v 2014 my vyšla až na november. Počasie bolo už hodne chladné. Moc veľké výsledky som neočakával aj keď som veril že aspoň nejaké tie ryby by som chytiť mal. Zobral som si opäť dva druhy boilie. Mrazenky mad max ktorý sa už tiež nevyrába a osvedčene zombi, ktoré tu v teplej vode kaprom neskutočne chutilo.

Max CarpPo príchode ma privítalo extrémne počasie. Silný vietor mrholenie. Preto som ako prvé postavil byvak a až potom chystal veci. Dúfal som že sa medzi časom počasie trocha umúdri, bolo to naopak vietor ešte zosilnel. Obliekol som si brodáky, do člna vložil vedro s krmivom a udicu z spombou. Za brodil po stehná, ukotvil čln a začal spombovať. V takých vlnách a vetre to bolo strašne trápenie, za viac ako hodinu sa mi nepodarilo skŕmiť ani polku veľkého kýbla. Mal som toho už dosť a celý premočený som šiel na hodiť udice. Prvá noc bola bez záberu. Ráno sa vietor trocha ukludnil, rýchlo som sadol do člna , vykŕmil zbytok a prehodil udice. Celý deň a aj noc bez záberu. Prvé tri dni som pravidelne krmil. Ráno, na obed a po zotmení. Dával som okolo 2kg boilie. Ďalšie dni  som kŕmil už len po zábere. Tak trištvrte kg boilie. Prvý prišiel až v štvrtý deň nad ránom. Strašne som sa potešil. Bol to dlhý lysec takého som tu ešte nechytil.

Max Carp

Bežne sú tu Lysci  krásny, vysoký. Okolo obeda sa mi podarilo zdolať prvú rybu cez 10kg . Trocha ma to prekvapilo nečakal som že budem mať zábery aj cez deň. Super bonus. Do večera mi prišiel ešte jeden zaber od menšej ryby. Začalo sa to pomaličky rozbiehať. Aj na tak chladnú vodu rybám chutilo. Záberov bolo menej ako cez leto, ale váhový priemer bol hodne vyši. V noci som mal asi štyri zábery z toho som o dve ryby prišiel. Jedna ma dosť mrzela. Ryba sa celý čas držala pri dne. Vo vlnách a vetre mi dala poriadne zabrať. Samozrejme sa mi  vyrezala keď som sa ju snažil dostať do podberáku. Len  vyletela montáž k hladine a bolo po rybe. Dosť ma to rozhodilo. Nad ránom som musel ešte raz k vôli rybe do člna. Tento výjazd mal po adrenalínovom priebehu šťastný koniec. Na konto som si pripásal cez meter dlhého šupíka. Smútok zo stratenej ryby vystriedala obrovská radosť.

Šiesty deň som mal cez deň už len dve ryby. Za to pár hodín po  zotmení sa mi podarilo zdolať krásneho šupíka. Večer sa začal parádne. Do rána  mi prišli ešte ďalšie štyri ryby. Žiadne monštrá, ale na to že už bola druhá polka novembra, fakt super, Dobre mi padlo že ďalši deň bol už len jeden záber aj to len od malej ryby. Mal som dosť času dospať prebdenú noc a prichystať si veci na večer. Aj ten to večer prišiel prvý kapor po zotmení. Posledné dni to bolo pravidlom. V noci som tiež prišiel o jedného slušného kapra a znova pod člnom. No strach. Upokojoval sa sam že mám ešte tri noci pred sebou. Cez deň som sa na to parádne vyspal a dobre som urobil lebo táto noc bola ozaj šialená. Šesť záberov a šesť zdolaných rýb. Z toho ďalší dlháň skončil na podložke. Spať som šiel až po svetle. Konečne sa začalo aj počasie zlepšovať.  Predposledná noc bola parádna. Vietor konečne zoslabol. Príjemná zmena.  Kolotoč záberov pokračoval aj túto  noc.  K tomu sa mi podarilo zdolať svoju najväčšiu ryby. Parádny súboj a keď sa mi podarilo dostať kapra do podberáku bol som šťastím bez seba. Túto noc som si užíval zdolávanie ryb. Balaton bol kľudný. Nádhera. Pekne počasie vydržalo aj posledný deň. V noci som mal štyri zábery a z toho jednu peknú ryby. Na tú to výpravu som šiel zo strachom či vôbec niečo chytím a nakoniec to bola super rybačka. Do teraz jedna z naj extrémnejších rybačiek na Balatone.

Minuli rok som bol na Balatone dva krát. Prvý krát v apríli na pretekoch. Nemzetközi Balatoni Bojlis Horgászverseny.   Kde sme skončili z 50 teamov na krásnom 6. mieste.  Veľká vďaka patri Martinovy, Marekovy a Attilovy  Nezabudnutelný zážitok.

Moju poslednú výpravu som absolvoval v minulí rok v júny. Od tohto roku bolo povolené už aj vyvážanie, no ostal som verný nahadzovaniu. Tento krát som bol v Révfulop.

Vyzbrojil som sa vlajkovou loďou firmy max carp A1 roll a Monster halibutom. Rozhodol som sa že budem prvých päť dní chytať na monster halibut a ďalších päť dní na A1 roll . Keďže voda bola prehriata tak prvý záber prišiel hneď druhý deň skoro ráno  od malého kapríka. Dve hodiny na to som mal v podberáku prvú rybu 10+.  Začalo sa to famózne a aj tak táto rybačka pokračovala. Rybám chutilo a zábery chodili pravidelne. Každý deň sa mi podarilo dostať na podložku aspoň jednu rybu nad desať kilogramov. Zaujímavé bolo že skoro všetky ryby nad desať kilov zabrali cez deň keď bolo pri vode najrušnejšie. V noci sme tu bývali len dvaja rybári, bol tu maximálny kľud a brali len menšie ryby. Okrem troch väčších rýb. Z toho dvoch lyscov so mi podarilo dostať na podložku a jednu som odrezal na korýtkach.

Max Carp

Porovnať ktorý boilies chytal túto výpravu lepšie. Ťažko povedať na obidva ryby brali veľmi dobre  a aj váhový priemer bol u oboch rovnako vysoký. Mrzý ma že dosť rýb som stratil. Zo začiatku dve ryby vyrovnali háčik a na jednej  sa zlomil. Ďalšie ryby kvôli prekážke asi na 60 m. Tam bolo na dne strašne moc odtrhnutých silónov, šnúr a boh vie čoho všetkého.  Niektoré väčšie ryby po záseku plávali smerom ku mne a hneď hľadali tú to  prekážku. Rybu sa mi tu väčšinou vypli alebo odrezali. Nepomohla ani šesťdesiatka šokáč. Ten som používal od katranu galaxy 0,28- 0,57. Parádna vec na nahadzovanie a kvalitou ma milo prekvapil. Znesie toho ozaj hodne. Môžem len odporučiť.

Bola to moja druhá najlepšia rybačka. Ktorú som tu odchytal.

Na Balatone som strávil veľa času. Poviem vám že každá rybačka bola úplne iná. Krásne zážitky ktoré sa dajú len ťažko slovami opísať. Východy a západy slnka sú tu čarovné. Balaton treba skúsiť,je to bomba. Pre tých čo nahadzovanie moc neláka tak od minulého roka povolili opäť vyvážanie ale len do 350m. Takže je to znova o niečo jednoduchšie. Ryby 20+ je tu veľmi ťažko chytiť, aj keď ich tu je určite dosť a aj oveľa väčších .  Nepochybujem že tú plávajú monštrá cez 40 kg, Myslím že chytiť takúto rybu tu je asi podobné ako vyhrať jackpot v lote hahaha. Na záver len upozornenie že Balaton je silno návykový! Petru zdar a Max Goo !!!!