Download!Download Point responsive WP Theme for FREE!

Volanie pokračujeVolanie pokračuje

Týždeň utiekol ako voda a ja som stál na brehu jazera znovu. Ale nestál som tam sám, vedľa mňa stál Fanda, ktorý mi po celú výpravu robil spoločnosť. K vode sme sa dostali o niekoľko hodín skôr ako minulý týždeň. Je to paráda nikam neponáhľať a pripravovať si veci pekne v pokoji. Je pravda, že som mal trochu strach, aby naše miesto nebolo obsadené. Keďže panovalo dosť nepríjemné počasie, fúkal veľmi studený vietor, tak moc rybárov na brehoch nelovilo a vybrané miesto bolo voľné.

Nezostávalo než všetku výbavu previesť a začať so stavaním bivakov. Bola to celkom hračka, všetko nám išlo pekne od ruky, ani hľadanie lovných miest nás moc nezdržalo. Každý sme si našli sľubnú hranu a rozkrmili ju guľami, ktorým veríme. Ja som vkladal dôveru do Salmon Infinity, ktorý mi v chladných vodách šliape na jednotku. Zavážam montáž na nakŕmenú hranu s nastraženým Salmon a pop-up dumbels Stinky.

Volanie pokračujeNa druhý prút napichujeme dve 18mm guličky Pinky a nahadzujem pozdĺž krovia. Všetko je pripravené a teraz stačí len čakať. Prvý záber prichádza veľmi rýchlo, ak sa dá tomu hovoriť záber a Fanda vyťahuje pleskáča. Vietor bol naozaj nepríjemný, a tak sme si sadli pod prístrešok a zahriali sa teplým grogom. To sme ešte nevedeli, že grog budeme zvierať vo svojich dlaniach častejšie ako šupináča.

Dni plynuli ako voda a mi sme boli stále bez záberu, nehľadiac na to, že sa proti nám hneď na druhý deň výpravy usadila partia troch rybárov. S tlakom, ktorý bol vyvýjaný na časť vody pred našimi prútmi, sme boli veľmi nespokojní. Začíname uvažovať nad sťahovaním. Ja ani Fanda nie sme veľkými zástancami sťahovania, ale situácia bola tak vážna, že nám nič iné nezostávalo. Na poludnie mi prichádza prvý záber na salmona so Stinkym, jednalo sa o malého šupináča, ktorý nás moc neukľudnil. Nakoniec sa dohadujeme, že dáme kaprom ešte šancu do ďalšieho dňa. Prevážame montáže a zasypávame pár hŕstkami kŕmenia. Zotmelo sa a z oblohy poletujú kvapky dažďa trieštiace sa o naše prístrešky. Malými dúškami usrkávame teplý grog .. v tom vidím, ako sa rozsvietila dióda môjho signalizátora sprevádzaná tónom ohlasujúci záber. Hurááá !! Bežím k prútu a dvíham ho zo stojana, kapor si to namieril kamsi do strany, neváham a naskakujem do člna a mierim za ním, po chvíľke preťahovania si veziem kapra k brehu. Po bližšom prezretí mi dochádza, že sa jedná o kapra, ktorého sa mi podarilo uloviť už minulý rok, ale tentoraz o 3kg pribral na váhe. Mám radosť, že sa kaprovi dobre darí a púšťam ho späť do vody.

Volanie pokračuje

Do druhého dňa sa už nič nestalo a mi sme si kládli znovu otázku, presťahovať sa, alebo zostať. Obaja sme na vážkach, ale nakoniec sa rozhodujeme pre zmenu miesta. Balíme a nakladáme veci na čln. S úsmevom na tvári si hovoríme tak otrepanú hlášku: ,, zmena miesta, ryba istá “

Na novom mieste začína všetko na novo, rozbaliť veci a nájsť vhodné lovné miesta. Všetko sa nám darí a nezostáva iné než opäť čakať. Všetko sa opakuje ako na predošlom mieste, hlásiče mlčia a my v chladnom počasí neprestávame dúfať. Fanda nedostal v práci toľko voľna, tak ma na nasledujúce dve noci opúšťa s tým, že ráno hneď príde. Bojujem teda sám, bohužiaľ márne.

Volanie pokračujeAž po príchode kolegov sa mi darí zdolať pár menších kapríkov a to iba na samostatne nastraženú pop-up dumbels Stinky. Boli sme už zmierení s tým, že na túto výpravu nebudeme príliš dobre spomínať a skôr sa zapíše k tým neúspešným. Opak bol však pravdou, nastáva posledný deň lovu. Popoludní vyťahujem ďalšie dva kapríky na dumbelsku. To nám ale nestačí, také kapríky môžeme chytať na feeder a nie na týždennej výprave za trofejnými kaprami. Pomaly sa stmieva a my vieme, že je to naša jediná šanca na záber. Všetky montáže prevážame, aby sme mali 100% istotu, že nie sú zamotané. Mám zo zavážania Salmona s pop-up dumbels Stinky veľmi dobrý pocit a stále verím v zázrak. Verte tomu alebo nie, ale zázraky sa asi dejú. Tento prút sa naozaj rozbehol a ja som neváhal ani chvíľku a vyrážam za rybou, ťah bol naozaj brutálny, ako by som mal na háčiku zavesenú lokomotívu. Nastávajú nekonečné minúty preťahovania a strachovánia sa, aby som o úlovok neprišiel. Po chvíľke sa vo svite čelovky objavuje na hladine neskutočne mohutné telo kapra. Rýchlo ho podberám a už si ho veziem k brehu, je to nádherný pocit víťazstva. Kapra na brehu vážim, a aj keď ryby moc nemeriam, tak u takého skvostu si to nemôžem odpustiť.

Volanie pokračuje

Váha ukazuje neuveriteľných 23kg čistej váhy a 104cm. Je to tam!! Monštrum zo zväzovej vody!! Adrenalín mi prúdi telom a svoje emócie nemôžem udržať na uzde, z plných pľúc si zakričím.

Táto výprava mala neskutočný zvrat a z ďalšej ,, neúspešnej “ výpravy sa stala taká, na ktorú budem dlho rád spomínať.