Download!Download Point responsive WP Theme for FREE!

Dočkali sme sa konca zimy…

Ahojte kamaráti rybári, asi všetci z vás poznajú ten pocit, keď po dlhej a silnej zime čakáme na nejaký prvý príspevok na facebooku o rozmrznutom jazere, kde sa dá 2chytať… V pondelok som presne takýto príspevok objavil a vedel som, že toto je ten impulz na ktorý čakám.. Rýchlo som to oznámil Timke, ktorej sa rozožiarili oči a vybehlo z nej IDEME! Ihneď som prekontroloval stav návnad, nástrah a potrebného vybavenia na 3dňový lov. Samozrejme ako správnemu rybárovi, aj mne by sa ešte “zišlo“ dosť vecí. Nemal som už čas ísť do rybárstva nakúpiť, tak som si spravil objednávku telefonicky, nakoľko som presne vedel čo si beriem k vode. Do studenej vody nesmie chýbať vo výbave Devill Krill, to je proste gulička ktorá ma už niekoľko zím nenechala odísť od vody naprázdno.  Na druhý deň, som ju mal doma (a to vrátane nového bivaku a vzorky novej guličky MGS). Za túto rýchlosť sa musím poďakovať 11chlapcom z rybárstva CARPIO! Ešte raz ďakujem Tomáš 🙂

Naplánovali sme si odchod k vode na štvrtkový obed. Samozrejme, že ešte čo to porobíme na firme a potom pôjdeme k vode.. CHYBA- celé dopoludnie sme kukali na hodinky kedy už bude obed a my vyrazíme! Keď konečne prišla hodina dvanásta, sadli sme do auta a leteli k jazeru. Po príchode k vode, pár krátkymi inštrukciami od majiteľa rybníka sme nedočkaví vybaľovali, stavali bivak a pripravovali montáže. Ako sme postavili bivak a dali čln na vodu – ihneď začalo pršať. Tento dážď nám robil spoločnosť až do piatka večera. Bolo len niekoľko stupňov nad nulou, vedeli sme, že to nebude rybačka o veľkých kaproch a množstve záberov. Preto sme urobili maximum čo bolo v našich silách. Či už išlo o montáže, výber nástrah a návnad, sonarovanie dna a výberu miesta na lov. Na tomto jazere je povolený lov na  3 udice, tak sme sa rozhodli dať dve udice do hĺbok a jednu sme vyskúšali k bambusom na kraj jazera, kde bola voda ešte stále 1m hlboká. Už po troch hodinách prišiel nečakaný záber a mne sa podarilo vytiahnuť prvého kapra sezóny. Obrovská radosť, fotenie, váženie a čo najrýchlejšie vyvezenie montáži na úspešné miesto.. Veď to určite všetci dobre poznáte. Boli sme v očakávaní čo nám prinesie noc, keď hneď na jej začiatku sa podaril takýto kaprík. No, noc nám priniesla kvalitný spánok, spríjemňovaný klepkaním dažďových kvapiek o bivak… Piatok ráno ako u mňa a verím, že aj u mnohých z vás býva zvykom, som začal deň teplou kávičkou totálne presladenou salkom 🙂

Deň sa mohol oficiálne začať, prekontrolovali sme montáže, guličky vymenili za nové, čerstvé a znova nastalo to obdobie očakávania. Občasné jemné pípnutie naznačovalo, že pri našich montážach sa nachádza ryba, avšak niečo nie je v poriadku. Zmenil som montáže, použil ešte jemnejší materiál, a vymenili sme aj guličky za menšie. Tento ťah sa ukázal ako správny, nakoľko po pár hodinách už zdolávala svojho prvého kapríka sezóny aj Timka.  Počas dňa sa jej podarilo premeniť 3 zábery. (U nás to býva zvykom

tak, že cez deň chytá ryby moja drahá polovička a v noci idem na rad ja.. Skúšali sme to už aj v opačnom poradí, ale po tom ako minútu jazdila udica a u Timky ani náznak opustenia teplého spacáku, sme usúdili, že jej ´´čas´´ je predsa len cez deň). Ale naspäť k vode. Pred zotmením som previezol všetky 3 udice, nech sú pripravené na noc. Ciel rybačky – chytiť aspoň jedného kapríka sme si síce splnili, ale ako to už je – s jedlom rastie chuť.. V kútiku duše som veľmi chcel chytiť kapra nad 10 kg. Zrejme som urobil dobrý ťah, keď som na jednu udicu vyskúšal novú guličky ktorú som do teraz nepoznal – MGS. Pretože ako prestalo pršať, tesne pred polnocou som sa nezastavil až do pol štvrtej rána. Chytil som si dokonca aj kapra nad 10 kg a to hneď dvoch. Najprv prišiel lysec s krásnym pásom šupín ktorý mal 10,10 kg  a chvíľku nato z druhého hlbokého miesta šupináč s váhou presných 11 kg. Tento kaprík ma už aj trochu vytrápil, ako jediný prejavoval náznaky boja a dokonca zašiel do prekážky a musel som ho ísť zdolať z člna. Oba tieto kapríky oslovila chuť niečoho nového a nepoznaného. Ihneď si MGS získalo moju dôveru a predpokladám, že sa ešte vydáme spolu na nejaké to dobrodružstvo.8

Proste rybačka ako sa patrí.. Už som len čakal kedy začne snežiť. Teplota klesla na jeden stupeň a moje premrznuté prsty si už začínali želať aby chvíľku neprišiel záber a mohli sa ohriať.. No smola J chytil som ešte ďalšie dva menšie kapre. Až potom som si mohol ísť ľahnúť do teplého spacáku, no dúfal som, že ma ešte kaprík vyruší zospánku a tak som na chvíľku zavrel aj oči. Po malom okamihu som sa strhol na pípnutie. Nešlo mi do hlavy prečo je zrazu vonka svetlo. Keď som pozrel na hodinky, tak som zistil, že ten malý okamih trval niečo cez 4 hodiny… Do konca rybačky sme už nemali žiadny záber, nakoľko prišlo rapídne ochladenie a ryby v jazere vraj dosť reagujú

na zmeny počasia.  Tak sme usúdili, že prišiel čas balenia a tetrisu.. S obedom sme sa rozhodli ukončiť náš lov a unavení, špinaví sme sa vydali na cestu domov. Počas cesty sa nám v hlavách prehrávali súboje s kapríkmi, prezerali sme si fotky a začali plánovať návrat na toto jazero..  Týmto chcem poďakovať aj mojej polovičke, ktorá ma sprevádzala na prvej výprave v tomto roku a odkázať jej, že ju neskutočne ľúbim!!

Prajeme vám kamaráti rybári veľa veľa hodín presedených pri vode, s krásnymi zážitkami a nádhernými kaprami  Ahojte.