Download!Download Point responsive WP Theme for FREE!

Pozvánka na stretko

Asi tak by som začal tento článok.

Už nejaký čas som komunikoval s Tomášom z inej organizácie o rybách a rybárskom obchode, nakoľko obaja robíme v obchode, a o tom, ako to ide na ich a našich miestnych vodách. Zaujímal som sa, aké vody majú a čo sa tam už polapalo. No a samozrejme návštevnosť ich miestnych vôd. A tak sme sa dohodli na stretnutí na jednej z ich miestnych vôd. Dohoda padla na včasné nedeľné ráno, Tomášovi som na ukážku priniesol celý sortiment našich výrobkov GULA CARP, aby som mu ich trošku predstavil. Stretko bolo na jednej miestnej vode a musím povedať, že mi hneď padlo do oka, nakoľko štrkoviská mám moc rád a rád na nich chytám 🙂 Po predstavení našich výrobkov, ktoré sa Tomášovi hneď Gula Carpzapáčili, sme sa dohodli, že ich predstavíme  v praxi. Pretože teória je jedna vec, ale prax druhá. Tomáš mi vysvetlil miestne mravy a porozprával mi o vode. Kde je asi aký podvodný terén a kde sa najlepšie kapre chytajú. Vysvetlil mi to tak, že tu „ z našej strany sa veľké ryby 10+ chytajú len z jari a potom v jeseni a lepšie miesta sú na druhej strane. Tam vedia chytiť aj 2 – 3 kaprov za týždeň 10+“. Moja voľba bola v tom momente okamžite jasná. Nakoľko bol koniec júna a leto v plnom prúde rozhodol som sa, že preveríme silu našich Guličiek tam , kde sa kapre 10+ „ nechytajú“. Kámoš Joky  mal tiež v tom čase voľno a tak sme sa dohodli, že to tam pôjdeme skúsiť. Jokymu sa dalo vyraziť už v pondelok doobeda. Tomáš nám vyzistil, kde sa kupujú povolenky a samozrejme sa ho Joky rozhodol navštíviť v obchode, kde robí. Dali kávu, pokecali a Joky vyrazil na vodu stavať tábor a vyhľadať čo – to zaujímavé v podvodnom svete… Ja som Gula Carpmal voľno až od stredy poobedia a tak som v obchode netrpezlivo čakal na prvú správu od Jokyho, ako mu to ide na cudzej novej vode Jokyho taktika bola jasná. Zvolil cielené kŕmenie na dvoch miestach a ako je u neho dobrým zvykom, nemohla chýbať Gulička  007 SQUID OCTOPUS a druhá voľba RED FISH. V pondelok mu už veľa času nezostávalo, pretože bol jún a lov je povolený len do 24h a  vyhľadať na štrkovisku dobré miesta na lov si vyžaduje čas strávený so sonarom a olovnicou na vode. Základom úspešnej rybačky je nájsť dobré lovné miesto a tomu venujeme najviac pozornosti. Tak si Joky pripravil dve miesta a išiel zdriemnuť, aby to mohlo v utorok začať J . No a v utorok to začalo !  Prvá správa od Jokyho: „ je tam 10+! “ J jasne hneď zaúradovala a ďalší záber nenechal na seba dlho čakať a mal na podložke 11+ a do večera ešte jedného 11+ – všetko na Guličku RED FISH 24mm. Viete si predstaviť ako to v práci začne ísť pomaly, keď vám chodia takéto správy od vody, kam na druhý deň máte vyraziť J. Konečne je streda a ja o 6h ráno vyrážam pre našu mladú pušku Šimoneska, ktorého som ohlásil na rybačku, aby získaval nové skúsenosti. No a spolu prichádzame do obchodu, kde ešte musím vydržať do 12h kým ma príde Kámoš Maťo vystriedať.

A je to tu ! Odbilo 12h, Maťo ma vystriedal a my so Šimonesko vyrážame ku mne dobaliť auto a už sa vydávame na cestu. Máme podobný rituál ako Joky, kúpa povoleniek a návšteva Tomáša v obchode, sámoška aj káva musí byť. Poobede prichádzame k vode a vyberáme z brehu, kde budeme loviť. Usadili sme sa na ľavo od Jokyho a každý na jedno miesto, proste máme radi priestor na lov. Všetko sme pripravili, aby to vlastne mohlo vo štvrtok začať, keďže stále nie je

dvadsaťštvorka. Šimonesko zvolil podobnú taktiku ako Joky – cielené kŕmenie a jeho voľba nástrah bola 007 SQUID OCTOPUS a pripravovaná novinka SC ONE a ja som mal plán, že skúsim inú taktiku J.  Vybral som si nerovnú lavicu, z ktorej to na všetky strany padalo do iných hĺbok. Vrch bol 4,2m na jednej strane to padalo až do jamy ,ktorá bola pred Šimoneskom 10,5m predok 6m kraj 6,2m a zadok 7m. Bolo to tam krásne nerovné. Vrch som nakŕmil 10kg boilies SC ONE  a na strane som sa rozhodol loviť v hĺbke 6,5m. Druhá palica bol príbrežný pokus, kde som dal do boja našu guličku na GLM základe SR. Ukázalo sa, že to kŕmenie  ryby zaujalo, od rána od 4h som mal do večera každé tri hodky záber a to  bolo  fajn. Boilies SC ONE  v priemere 24mm mi zobral snáď najmenší kapríčko vo vode – mal 20cm+ Ďalší už bol 50cm a ďalší 70cm+ 8kg+, hovorím si „waw“ zväčšujú sa, to je dobrý signál. Stále po záberoch som dokrmoval

celú plošinu cca 0,5kg Boilies SC ONE a k montáži som dával vždy pár guliek. Po dvoch menších kapríčkoch mi prišiel konečne razantný záber. Veľmi rýchlo si odvíjal metre silónu z cievky. Skok do člna a za ním. Ryby na štrkoviskách sú nesmierne bojovné a ani tu tomu nebolo inak. Fantasticky vedia využívať hĺbku jazera. Vždy je dobré ísť na čln a tak zdolávať rybu. Pretože pri zdolávaní z brehu sa môže ľahko stať, že vám to ryba ureže o hranu, keď bude mieriť do hĺbok jazera. Po krásnom súboji sa na podložke ocitol Lysec 10,60kg super. Šimonesko zdolal pár menších rýb a Joky tiež,  až sa mu ozvala pravá palica a 24mm  007 SQUID OCTOPUS bol v akcii. Rýchlo do člnu a za ním. Už od prvého kontaktu bolo jasné, že je to pekná ryba.  Po krásnom súboji sme zvážili a pofotili kapríčka 10+.  Zvečerievalo sa a Šimonesko stále čakal na svoj prvý záber od väčšej ryby. Keď sadla tma, Šimoneskovi sa ozvala Ľavá palica a razantný ťah naznačoval, že ide o slušnú rybu a tak sa vybral na vodu za ním.. Po dlhom súboji vidíme s Jokym, že sa nám vracia mladá puška na breh.       Na tvári má úsmev a na otázku „tak ako?“  Je len jasná krátka odpoveď: “ JO “:). Kapríčka opatrne položil do podložky a ukázal nám ho v plnej kráse. Pred nami bol zdravý šupináč v dobrej kondícii, s Jokym Gula Carpdávame tipy koľko bude mať, no Šimoneskovi je jasné, že pokoril svoj osobák. Váha sa zastavila po odčítaní podložky na krásnych 12,75kg. Radosť Šimoneska je nefalšovaná J. Po fotení a ošetrení ranky sa vracia kapríčko nazad do svojho kráľovstva. Hodinka na to a Šimonesko vyráža znovu na vodu. Po dlhom súboji sa vracia. Teraz je však smutný, kapríčko sa mu vypol pri člne, keď sa otáčal pre podberák. Ostalo len konštatovať, že ho videl a kaprík bol veľký L…  O polnoci sťahujeme prúty a kutráme sa do spacákov . Šimonesko a Joky ťahajú od rána menších  kaprov a u mňa je ticho pred búrkou. Jokymu prišiel razantný záber na 007 SQUID OCTOPUS,  ale všetko ukončil potopený strom a ryba tentokrát vyhrala. Ručičky hodín sa blížili k 14h, s Jokym debatujeme na brehu a v tom sa mi rozbehol ľavý prút. Joky pristavil čln a vyrážame za mohutným ťahom, ktorý si „ide svoje“ v jazere. Dostávame sa nad rybu, veslá z vody a začína súboj. Je nám jasné, že ide o väčšiu rybu, keďže je stále pod člnom a kopírovaním dna nás ťahá preč. Mohutný ťah neustáva a dostávame sa až k Jokyho prútu cca sto metrov od začatia súboja a Jokymu sa hlási pípač. Ryba ide stále po dne a potiahla ďalšiu palicu. Snažíme sa to nejako vymanévrovať, ale ryba sa nestará a to sme ju ešte ani nezahliadli. Po nejakom čase sa ryba dostáva na hladinu a je vidieť, že je slušná a veľmi bojovná. Po viacerých výpadoch sa mi ju podarí Gula Carpnaviesť do podberáku a je tam. Po odvážení sme usmiati – krásny šupík o váhe 14,20kg je Gula Carpna podložke. Super, spravíme fotodokumentáciu, ošetríme ho a šup s ním nazad do vody s odkazom: „POŠLI DEDA ! “ J Do večera potiahnem ešte dvoch malých a Jokymu sa podaril dlhý bojovník 7,70kg. Šimonesko po prepípaniach oddychuje a kuje plány na večer. Dnes je konečne deň, kedy začína 24h lov a my už nemusíme večer sťahovať prúty. Očakávania sú veľké a prichádza nás na noc podporiť aj Tomáš. Nakoľko nemal veľa času, prišiel aspoň na jednu noc. Tomáš všetko vybaľuje napravo od Jokyho. Pomaličky sa stmieva a my sme sa usadili do kruhu s priateľmi Bažantom a Tullamorem J. Tesne pred polnocou to prichádza, Šimonesko má jazdu. Bleskom sedí v člne a vyráža za rybou. My ho z brehu pozorujeme a podľa toho, ako ho ťahá, je nám jasné, že ide o veľkú rybu. Z vodnej hladiny v nočnom tichu začujeme JÓJÓ….Pozreli sme sa po sebe a usmiali sa „ Má ho ! “… Ostáva nám len čakať, než to Šimonesko vypádluje k brehu. Jeho radosť sa nedá poprieť. Na podložke nám leží mohutný šupináč o dĺžke 96cm.  A keď sa ručička váhy zastavila na 15,20kg, Šimonesko si opäť podvihol svoj osobák. Dvakrát v dvoch dňoch, teraz to mala na svedomí pripravovaná novinka SC ONE J. V noci prišli Jokymu dva zábery, Gula Carpoba na 007 SQUID OCTOPUS,  jeden po dobrom ťahu skončil boj v prekážke a druhý bojovník sa ukázal na podložke 8,70kg. Ráno vstávame so Šimoneskom do tretieho posledného dňa a Joky pomaličky začína baliť. Dozvedáme sa, že aj Tomáš mal tri zábery, ale podaril sa mu zdolať len jeden menší dorastenec. Lúčime sa s Jokym a aj s Tomášom. Joky za necelých 5 dní lovu na novej vode spravil 29 záberov, 4 ryby 10+,  2 ryby pod 10 , 3 krát amur 60cm a ostatné menšie ryby… Super mu šľapala RED FISH A 007 SQUID OCTOPUS. Ja so Šimoneskom pokračujeme. Keďže som na prút v príbrežných vodách dostal len dva zábery od malých rýb, tak som sa rozhodol posunúť Guličku SR ku kŕmnej plošine. Tu som sa však rozhodol pre vodu 5,5m.  Všetko pripravené, deň pred nami … Sobota sa niesla v rytme 007 SQUID Gula CarpOCTOPUS a SR. Šimonesko zdolal pár malých rýb a podaril sa mu v poobedných hodinách krásny riadkač 74cm 6,50kg. Ja som mal za sobotu 4 zábery, dva boli od menších rýb a jedného, keďže sme už nemali šťavu v baterke pre elektromotor, som sa rozhodol zdolať z brehu. No na moju smolu som slušnú rybu vypol tesne pod krajom L. Večer sme sedeli so Šimoneskom pri aute a sledovali blížiacu sa búrku. Blesky osvetľovali celé jazero. A v tom to prišlo! Najbrutálnejšia jazda výpravy ! :O Chvíľu som mal pocit, že mi cievka zhorí J. Zdvihol som prút a jazda pokračovala. Šimonesko pristavil čln a už aj sme leteli za Kapriošom. Prišli sme nad rybu a začal boj, ktorý bol sprevádzaný bleskami okolo nás. Čo vám budem hovoriť, proste KRÁSA. A do toho si ryba odvíjala metre vlasca. Nedávala mi nič zadarmo. Ako to už v príbehoch s dobrým koncom býva, naviedol som ju do podberáku. Bol to krásny dlhý šupík, chvost ako lopata, nebolo sa čomu čudovať, že tak ťahal a bojoval. Mal krásnych 86cm a 9,60kg a zachutila mu Gulička  SR. Gula CarpOšetrený a pofotený sa vráti späť do vody, kam patrí. Do rána sa už nič po búrke neudialo a nakoľko malo znovu začať pršať sme sa pobalili a vyrazili na cestu domov.

Strávili sme krásne chvíle pri vode, okorenené krásnymi bojovnými rybami, ktoré nám dali super zážitky. So Šimoneskom sme spravili 26 záberov s rybami 15,40kg 14,20kg 12,75kg 10,60kg 9,60kg 8kg, 6,50kg a menšími rybami. Super nám fungovali Guličky 007 SQUID OCTOPUS, pripravovaná novinka SC ONE a SR.

Ďakujeme Tomášovi za pozvánku a Vode za vydané poklady J. A ja Vám Ďakujem za vašu pozornosť  pri čítaní týchto riadkov. Dočítania nabudúce.