Download!Download Point responsive WP Theme for FREE!

SEN NA JAZERE BLED

Keď som na jarnej výprave v Chorvátsku vyhorel a nechytil žiadneho kapra, odchádzal som domov a cestou plánoval, kam tento rok s manželkou Luckou ešte vyrazíme na zahraničnú výpravu za kaprami.4

Už dlhšiu dobu som mal v hlave slovinské jazero BLED. Po príchode domov som svoj plán povedal Lucke a tá súhlasila, že našu tohtoročnú spoločnú dovolenku strávime pri krásnom jazere Bled a v jeho okolí. Sadla k internetu a behom necelej hodiny objednala útulný penzión na 7nocí a ja pre zmenu trojdennú povolenku k lovu na jazere. Rybársko-turistická dovolenka bola naplánovaná na prvý týždeň v septembri. Bolo teda dosť času doplniť potrebné informácie o jazere a pravidlách lovu.

ODJAZD A PRIESKUM

Bolo 1.septembra, všetko zbalené a pripravené. Večer sme odchádzali oproti novému spoločnému dobrodružstvu. Cesta ubehla rýchlo a ja som pri nej sníval o tom, či sa mi podarí za tri dni lovu chytiť svojho prvého slovinského kapra. Je sobota ráno a my zastavujeme pri krásnom penzione vzdialenom 12km od jazera. Od príjemnej majiteľky fasujeme klúče, okamžite sa ubytujeme a ja plný adrenalínu sa neviem dočkať, kedy už vyrazíme k jazeru na prechádzku. Po príchode k vode som si našiel parkovisko, kde sa dalo parkovať celý deň za 5 Eur. Ostatné parkoviská mali obmedzenú dobu parkovania od 8-20h alebo boli súkromné. Príchod k jazeru a prechádzka okolo bola nádherná. Okolité hory, kostol uprostred jazera, hrad a nádherná priezračná voda. Proste krása, to sa nevidí každý deň. Cestou stretávam pri vode slovenských a českých rybárov, ktorí tu lovia. Dostávam niekoľko dopľnujúcich informácii a vytipoval som si pár miest, kde by som chcel chytať.

BUDÍČEK NA DRUHÚ

Druhý deň v nedeľu, po návrate z výletu od jazera som si pripravil všetko potrebné k trojdennému rybolovu. Je konečne 7pondelok 2hodiny ráno, budík zvoní a ja vstávam rýchlo ako nikdy predtým. 12km cesta k jazeru utiekla ako voda a ja vykladám veci na vozík. Cesta na vytipované miesto bola vzdialená 2,5km, čo bola s plným vozíkom celkom makačka a riadne som sa pri tom zapotil, ale stálo to za tú drinu. Moje prvé vytipované miesto bolo voľné. Boli 3 hodiny ráno. Lov tu je povolený od 5 do 23 hodiny. Bol tak čas v kľude poraňajkovať, dať si rannú kávičku a pritom pozorovať hladinu a východ slnka nad jazerom. Miesto, kde som sa usadil je jedno z TOP miest jazera, tak nebolo divu, že behom hodiny k miestu dorazili dvaja talianskí rybári , ktorí tu chceli taktiež loviť. Jeden sa usadil kusok odo mňa, kde bolo tiež nádherné miesto. Pomaly sa blížila 5 hodina a ja som začal vybalovať veci a pripravovať kŕmenie, ktoré je tu obmedzené na 5kg denne. Povolené je kŕmiť iba kobrou alebo spombom. Ja volím to prvé a kŕmim dve vytipované miesta, kde sa ukazovali kapre. Jedno je cca 60m a druhé 30m od brehu.

KŔMENIE A PREKVAPENIE

Na lov na Blede som si so sebou zobral boilies Pyramid krill 20-24mm a Záhradnú jahodu 20mm. Nechýbali mi ani moje obľúbené popky. Nahadzujem obidva prúty a mám obrovskú radosť, že chytám na vysnívanom jazere. Prvý deň pri vode utiekol strašne rýchlo a pomaly sa blíži koniec lovu. V tom prišiel prvý záber. Niečo však nie je v poriadku. Po chvíľke zdolávania podoberám svoju prvú bledskú rybu, nebol to však kapor, ale sumec, 140cm. Aj tak mi urobil radosť. Bol koniec prvého dňa a ja som sa presunul na penzión za manželkou. Bolo po polnoci a ja si na dve hodiny líham do postele. Je tu druhý deň. Miesto, kde8 som včera chytal, bolo opäť voľné. Nahadzujem prúty, nakobrujem boilies a odpovedám všade prítomným turistom, čo chodia okolo na výlety, čo to hádžem tou plastovou rúrkou do vody . Je okolo 10 hodín a môj Fox dvakrát pípol a swinger sa trochu zatriasol. Zdvíham prút a cítim ohromnú silu a ťah ryby. Začal súboj a šou pre turistov, čo sa začali zhromažďovať za mojím chrbtom a spolu so mnou čakali, čo to bude za veľkú rybu. Po krásnom súboji podoberám svojho prvého Bledáka. Pri pohľade na to ohromné telo zostávam v šoku. Kričím na celé jazero: je to tam!!!

SHOW PRE TURISTOV

2Turisti ma za môj súboj a krásnu rybu odmenili potleskom ako herca v divadle. Pri vážení a meraní mi vybehli slzy z očí a radosť bola ohromná. Prvý kapor a hneď taký poklad – 31,30kg pri dĺžke 101cm. Kapra bozkávam a púšťam do svojho živlu. Do večera som mal ešte jednu jazdu, ale súboj som prehral a ani mi to nevadilo. Po príchode za Luckou na penzión nehovorím o ničom inom než o kaprovi a v tom zisťujem, že za necelých 30minút chcem ísť opäť k vode a že som vôbec nespal.1

Je posledný 3. deň lovu a moje štastné miesto je opäť voľné. Dnešný deň mi ale pri vode robí spoločnosť môj talizman Lucka. Sadá si do kresla a už po niekoľkýkrát rozprávam Lucke príbeh o zdolanom kaprovi. Iba sa usmieva… Bledský kostol na ostrove oznamuje 5 hodín a ja posielam svoje montáže na svoje miesta. Okolo obeda prichádza krásna jazda, ale ryba sa po chvíli vypla. Mením nadväzec a Lucka zatiaľ kobruje. Behom necelej hodiny ďalšia jazda a po 20 minútovom boji mi Lucka podoberá krásného lysca s váhou 24,40kg. Prichádza ďalšia radosť a výkrik na celé jazero. Pár fotiek a púštam šupinatého súpera do vody.

DVE JAZDY NARAZ

Napichujem nové boilies a v tom sa rozbieha druhý prút. Okamžite všetko zahadzujem a chytám prút do ruky. Keď mám kapra pred podberákom, obidvaja ho s Luckou v čistej vode pozorujeme, urobí posledný výpad a zbavuje sa háčika. Pozeráme, ako 14odpával do hlbín jazera. Len sa na seba s Luckou usmejeme. Pomaly sa blíži večer a kapre sa začali ukazovať na kŕmnych miestach. Dokrmujem obidve miesta posledným boiliesom, čo som si so sebou zobral. Ďalšia jazda prichádza až po 21.hodine a Lucka podoberá krásného kapra – rovných 23kg. Som neskutočne šťastný. Do konca lovu už záber neprišiel a my začínáme baliť. Boli to neskutečné rozprávkové tri dni pri jazere. Dosť som síce bojoval so spánkovým deficitom, kedy som za tri dni naspal 4hodiny a najazdil z parkoviska s vozíkom cca 15km, ale to sa všetko dá vydržať, keď svoj koníček človek miluje. Dovolenka nám síce nekončí a my máme pred sebou ešte tri dni, ale to už len ako turisti.