Rybárstvo a komercia
|Čierna alebo biela? … Alebo radšej oranžová? Nie! Určite modrá! O čom že to je reč? O rybárskych firmách a ich konkurenčnom boji. Či už sa jedná o kŕmenie či o vybavenie, vždy bola a vždy bude medzi jednotlivými firmami, značkami, panovať rivalita. Zámerne miesto názvov firiem používam farby, aby nevznikali dohady pri zmienke o konkrétnych značkách. Ak si niekto myslí, že sa v tomto článku dozvie, kde kúpi najlepší prút alebo najlepší boilies, tak ho určite sklamem. Tento článok má úplne iný účel a to ukázať, ako ľahko a veľmi silno sa dajú ľudia získať a aký vplyv má na nich reklama. Prišlo mi už niekoľko ponúk na testerstvo rôznych značiek, samozrejme vždy u všetkých bola rovnaká podmienka a to zákaz používania a propagovania inej značky. Zakaždým som takúto ponuku odmietol. Preto teraz môžem nezávisle a slobodne vyjadriť svoj názor k tejto problematike bez zaujatia k akejkoľvek zo strán. Prečo som to urobil a testerstvo nevzal? Veľa rybárov určite túži byť súčasťou teamu jednej značky, ale podľa môjho si tým sami pred sebou zatvárajú dvere k mnohým iným možnostiam. Som si istý, že sa tu nájdu ľudia, ktorí sú zaprisahaní vyznávači iba jedinej značky, ktorú bránia zubami nechtami, a nič iné na svete pre nich neexistuje a nič iné by nikdy nepoužili, len výrobky ich „rodenej“ napr. Zelenej firmy.
Naozaj je tento postoj perspektívny? Dá sa povedať, že nejaká firma je naozaj najlepšia absolútne vo všetkom? Takmer každá firma to o sebe tvrdí, že práve ona má neporovnateľné, nenahraditeľné, jedinečné produkty a nič lepšie na trhu nie je, ale ja som toho názoru, že nikdy sa tu neobjaví firma, ktorá by mala naozaj všetko top. Áno, určite tu sú firmy, ktoré veľkú časť svojho ponúkaného sortimentu majú jedinečnú, a človek si vystačí s mnohými vecami práve od jednej značky, ale nikdy nebude mať žiadna firma absolútne bezchybné a nenahraditeľné úplne všetky produkty. Samozrejme každému vyhovuje niečo iné, a čo sa jednému môže náramne pozdávať, iný úplne odsudzuje.
Som rád za svoj neutrálny postoj a možnosť slobodnej voľby. Naozaj radšej zaplatíš za desať háčikov napríklad 7€, pretože je to modrá firma a tá údajne chytá najviac rýb a samozrejme tie najväčšie, než aby si dal za desať háčikov od žltej firmy 2,50€, ktoré chytajú ryby úplne rovnako, len žltá firma nemá toľko peňazí na reklamu, preto nie sú toľko na očiach? Toto, a mnohé ďalšie rozhodnutia, sú na každom jednom z nás, či sa necháme ovplyvniť nátlakom obrej komercie, alebo nie.
Keďže to píšem z pohľadu kaprára, tak stačí, keď sa pozrieme na toľko omieľané boilies.
MY máme suroviny, aké nikto iný nemá! MY používame technológiu výroby, ako žiadna iná firma! Naše boilies má na konte najviac veľkých kaprov! Naše boilies vie selektovať veľké ryby od tých malých! A tak ďalej a tak ďalej.
Stačí sa nad týmito sloganmi trochu zamyslieť sedliackym rozumom. Naozaj je to tak? Keby existovalo ono „ultra super extra boilies“, ktoré nachytá vždy a všade, prečo teda aj boilies ostatných firiem chytajú „excelentne“ (samozrejme nie všetky). Keby naozaj existovala ona zázračná nástraha, prečo teda mnoho a mnoho rybárov používa úplne niečo iné? To by boli asi blázni, keby používali niečo, čo nefunguje, alebo snáď nie?
Tu je vidieť, že naozaj záleží na výbere každého z nás. Komu čo sadne, čo si obľúbi a predovšetkým je najdôležitejšie, aby veril tomu, čo používa. Bez dôvery k svojej nástrahe či vybaveniu by pri vode človek svoj čas iba márnil.
Úplne samostatnou kapitolou tejto problematiky je kvalita. Určite netvrdím, že stan vyrobený z materiálov takmer podobných igelitke „spevnený“ tyčkami v priemere tŕstia vydrží viac, než pevný kvalitný bivak, to rozhodne nie, len si myslím, že napríklad v prúte za 150€ od žltej firmy alebo za 600€ od firmy modrej, už asi taký rozdiel v kvalite nebude a jedná sa skôr o prestíž, že človek má na takto drahé veci a používa zariadenia alebo kŕmenie slávnych značiek. Naozaj je vždy potrebné platiť zbytočne veľa? Naozaj tie najdrahšie háčiky sú tie najpevnejšie, najostrejšie a „padá“ z nich najmenej rýb? Na tieto a mnoho ďalších otázok si musí odpovedať každý sám. Vždy by sme sa mali pri voľbe čohokoľvek do svojho vybavenia rozhodovať podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia, porovnať kvalitu s cenou, zhodnotiť praktickosť a tiež, ak si nie sme stopercentne istí, tak sa poobzerať napríklad len o regál vedľa, kde môžeme nájsť to, čo presne hľadáme a naozaj nám vyhovuje. Pri výbere čohokoľvek nám tiež môže pomôcť známy, ktorý nedávno stál na prahu rovnakého rozhodovania. Určite by človek nemal byť zaslepený len jedinou značkou a vždy by mal mať určitý prehľad, čo trh ponúka. Aj z tohto dôvodu som založil Carp X team. Nestrannú, nekomerčnú a nezávislú komunitu, plniacu sa rybármi s úplne rozdielnymi preferenciami vybavenia i kŕmenia. Vďaka tomu máme tú možnosť si urobiť naozaj široký prehľad nad všetkým, čo sa rybárčenia týka. Noví členovia stále pribúdajú a každý jeden človek sem prináša niečo nové, svoje, a preto sa náš projekt stáva naozaj pestrý. Rovnako pestrý by mal byť sortiment tebou používaných vecí. Máš potom oveľa viac možností, ako reagovať na zmeny počasia, kaprích nálad a si k úspechu zase o kúsok bližšie.
S pozdravom za Carp X team Miroslav Tomala
Miro, toto je uz lepsie ako tri gulicky pre popolusku. Este by som doplnil, rivalita medzi boiliesovymi firmami bola, je a vzdy bude, co je logicke, kazda firma bude vychvalovat svoje vyrobky do nebies, reklama je u tychto firiem dost dôležitá, vide clanok v casopise kde niekto chyti rybu 20+ niekde na SK na urcity druh boilies a mentalita Slovákov veli rychlo do rybarstva nakupit tento druh boilies. Takto to fungovalo a fungovat bude, pokial su ludia neuvedomia co je v skutocnosti za tym. K tym bivakom, na vlastne oci som videl ako padli pri vetre za obet dve garazovky od znamych znaciek, prezil to bivak euro easy dome od foxu, ktory ma tycky uplne tenke oproti kazdej garazovke, mozno preto je uznavany u top rybarov. Tiez udica za 150 Eur za ani zdaleka nevyrovna udici za 500-600 Eur, kvalitou, vyzorom a pod., len konec koncov z udicou za 150 Eur tiez dokazes nahodit tam kam potrebudes, taktiez na.nu vytiahnes rybu, to uz je vec kazdeho na co sa citi v ramci financii, je to ako z autami, aj fabia ta odvezie tam kam mercedes, len u mercedesu, pohodlie, vyzor, atd.
Přesně tak. Fotky obrovských kaprů s popisem, na co byli uloveni, dělá vždy hodně. Většina si myslí, že nakoupí ony „zázračné“ kuličky a nachytají to stejné, samozřejmě o tom to vůbec není, ale bohužel mnoho lidí se tím nechá zviklat. Co se týká vybavení, tak každý má své favority a ozkoušené věci, cena je jedním z faktorů při rozhodování, ale mnoho lidí se opět nechá ovlivnit značkou.
Jo, jo, jo. Presne tak Miro. Cely tento biznis je len o reklame a prestizi.
Miro, posli mi kontakt na teba. Dik
Po kliknutí na mé jméno se zobrazí stránka Carp X teamu na fb, popřípadě můj mail tady: miro.tomala@gmail.com