Download!Download Point responsive WP Theme for FREE!

Čierna na jednotku

Čierna na jednotku 08Čierna na jednotku

Voda, ktorú veľmi rád navštevujem patrí podľa mňa medzi pár top revírov v Maďarsku . Niežeby som odsudzoval naše revíry, to nie ,ale výzva pre ulovenie väčšej ryby sem tam zvíťazí nad zväzovou vodou. Úprimne , som športový rybár a preto  prispôsobujem  výber  revíru , lokality, na ktorých sa snažím prekabátiť  skúsených mazákov. Už minulého roku sme si zarezervovali miesto na tejto vode a podarilo sa nám zdolať zopár krásnych rýb. Tentokrát sa ale situácia trošku skomplikovala, nakoľko sa tu konal Kaprový maratón . Začínal  v pondelok ráno a končil v piatok ,kedy sme aj my začínali s lovom. Len pre zaujímavosť , počas preteku sa tu chytilo  cez 6 ton kaprov . No poviem Vám , veľa záberov som nečakal, ale dúfal som ,že  nejakú peknú rybu spravíme. S Jozefom sme sa tesne pred odchodom ešte dohodli , čo zoberieme  ,ktorú radu, aby sme  vyprovokovali  a zaujali rybu . Po dohadovaní  nakoniec  padla voľba na Black Orient , tohto ročnú novinku PEPPEK  a GLM ku.  Samotný Black má asi najväčší váhový priemer  chytených rýb, Peppek je pre ryby novinkou, ktorá nám tu  fungovala pri testovaní v Septembri a GLM ka ,tá nesmie chýbať na každej výprave…

Čierna na jednotku 01

S výberom miesta sme veľmi nešpekulovali, bójky sme osadili zhruba na 100metrovej hranici  a  poriadne to tam presypali guličkami a jemným partiklom . Po nahodení všetkých prútov , a postavení našich  bivakov sme si konečne mohli oddýchnuť . V horúčave  to išlo všetko pomalšie , ale  zhruba okolo 4 tej poobede  sme už konečne sedeli pod prístreškom a očakávali prvý záber.  Ten veru prišiel hneď po hodine od nahodenia . Razantná jazda a Jozef v momente prisekáva. Kapor mu nedáva žiadnu šancu a v momente si berie vyše 50 metrov vlasca z cievky navijaka. Na naše prekvapenie bojuje  tak , ako som žiadneho kapra ešte nevidel. Dokonca ani na rieke som nezažil takýto dlhý súboj, ale  k tomu sa ešte vrátim. Asi po 15 minútach sa ryba stále držala dobrých 70 metrov od brehu a nie  a nie ju dostať bližšie. V tom sa ozval Jožkov druhý signalizátor  a ja ihneď reagujem a prisekávam . Cítim , menšiu rybu  , tak sa s ňou nehrám a priťahujem  ju k brehu  ako pleskáča. Na moje prekvapenie  sa pri podberáku vynoril z vody Amur . Rýchlo som povolil cievku  a typický rýchly výpad tejto krásnej  ryby som zvládol v predstihu.  Na druhý pokus sa mi ho podarilo podobrať .Otáčam sa na Jožka   a pozerám , kde má rybu on.

Čierna na jednotku 06

Kapra mal asi sto metrov na ľavo a stále ťahal z cievky. Miestami sme rozmýšľali , či nemá sumca, ale nebolo tomu tak. Amura som rýchlo  zvážil  a Jozef  medzi tým ako zdolával , tak ešte stihol aj urobiť pár fotiek ,ktoré našťastie vyšli. Amura púšťam späť do vody  a v tom Jozef dostáva záber na svoj posledný – tretí prút. Swinger jemne podskočil a prilepil sa na prút. Keďže Jožko sa ešte stále pasuje s rybou tak opäť sekám a zdolávam rybu, ktorá sa zdá byť ťažšia. Pomalé  lenivé , ale razantné výpady dávajú tušiť peknú rybu. Pozerám na Jožka a snažím sa odhadnúť, ktorú rybu podoberieme ako prvú. Podberák ponáram do vody a v  tom sa kapor rozbieha neuveriteľnou silou a mieri priamo späť k bójke. Sto metrovú vzdialenosť prekonal v priebehu pár sekúnd, a to ho Jožko mal na prúte už vyše 30 minút .  Neveriacky krútime hlavami  a dúfame, že ho úspešne zdoláme, aby sme sa presvedčili s kým máme tú česť . Vážne bolo to doslova neskutočné, ako  sa rýchlo  dokázal  dostať do 100metrovej vzdialenosti. Ja mám kapra už na dosah a tak úspešne  podoberám  mohutného lysca . Pri vyberaní háčika z tlamy si obzerám rybu a ešte mi nedochádza , že to je ryba ďaleko cez 20kíl. Jozef sa z úsmevom pozerá na mňa a ja konečne podoberám aj jeho rybu , ktorú zdolával cez 50 minút . Na počudovanie, to bol  šupík, a vážili sme ho pre istotu 3 krát a váha ukázala presne 18,60 kg . Ak by mi niekto rozprával , že takto dlho bojoval s kaprom, ťažko by som mu veril. Ale skutočnosť je taká. Silného bojovného šupináča púšťame  späť , a na rad prichádza mohutný lysec. Kapríka  opatrne vkladáme do vážiacej tašky , a váha ukazuje 24,65kg . Čistá váha 23,25kg .

DCIM999GOPRO

Úžasná mohutná ryba , ktorá sa nechala zlákať na Black Orient.  Dve guličky obalené v paste nám pootvorili dvere  k úspechu , ktorí sa dostavil ešte v podobe zopár krásnych rýb. Jozef to vymyslel  naozaj dobre ,keďže to bol jeho nápad , aby sme to riskli s Blackom a vyplatilo sa to. Na túto kombináciu sme  zdolali  spolu 12 rýb nad 10kg ,5rýb nad 15 kíl  a z toho jednu nad 20 kilogramov.  Amury  ktoré sme zdolali spoľahlivo brali na Peppka a Glm ku . Jeden  ako druhý ,všetky okolo metra   cca  10-11 kíl  a jeden skoro 13kilový. Teraz ako to tak spätne vnímam , tak sa to zdá veľa , ale mali sme aj útlm skoro 20 hodín bez záberu. Ryby brali v intervaloch ,hlavne ráno a podvečer . Bolo jasné , že si obchádzajú svoju trasu a vyberajú si to čo im chutí .Samozrejme aj montáže sme museli zjemniť  vzhľadom na silný rybársky tlak  počas preteku v poslednom týždni. Siahli sme preto  po šnúrkach  od Katranu Tarantul a Hamelion  v 15 librových vyhotoveniach, a už tradične silón Synapse Eclipse  0,255  a Synapse Neon v 0,234mm  priemere  spolu z šokovým kónickým náväzcom  Galaxy .V niektorých situáciách to bolo naozaj ťažké . Z celodennej horúčavy sa večer prehnala cez jazero   poriadna búrka , ktorá rybu pozastavila úplne. Hromy a blesky bolo počuť z každej strany , čo miestami bolo až hrôzostrašné.

Čierna na jednotku 03

Priznám sa  ako som tak pozeral cez okno  bivaku nebolo mi všetko jedno , ale aj to je súčasť  kapráriny . Sme ochotný podstúpiť  rôzne situácie, urobiť veľa kompromisov pre jediný pocit , ktorý nás ženie stále ďalej.  Je úplne jedno kto na akú značku návnady ,nástrahy loví . Ryby ktoré sa pokúšame zakaždým uloviť  to nevedia . Rybári  v dnešnej dobe medzi sebou čoraz viac súperia o to kto akú veľkú rybu chytí a hlavne načo  a s tým vznikajú aj rôzne nedorozumenia, v horšom aj nepríjemné intrigy, ktoré často krát vyvrcholia do zbytočných problémov.  Ak nás rybárčenie naozaj baví  tak snažme sa k sebe správať slušne , tak aby si z nás mohla brať príklad tá najmladšia generácia, ktorá nás raz vystrieda.   Všetkým slušným rybárom prajeme veľa pekných zážitkov .

Za Garantbaits & KATRANFishingLine  Tomáš Horgoš a Jozef Zetyák…