Download!Download Point responsive WP Theme for FREE!

Sen s názvom WILD LAKE

Wild LakeRadi sa k vám všetkým čitateľom opäť prihovárame s pozdravom zo zahraničia. V jednom článku sme spomenuli že nás čaká tento rok aj jedna výprava na vodu ktorá veľmi pripomína svojou štruktúrou známe jazero ,,Rainbow,, no všetko sa trocha pomenilo a my sme tento rok už absolvovali 3 výpravy na túto krásnu vodu. Táto panenská voda nás na toľko očarila, že sa tam za každým ak máme trocha viacej dní voľna vraciame a budeme vraciať aj naďalej. Lac de Curton známi pod názvom ,,Rainbow,, už každý pozná, no bohužiaľ, nie každému sa tam podarí dostať. Dôvodov môže byť mnoho, no nebudem ich tu rozpisovať. Nechcem ani prirovnávať WILD LAKE k jazeru Rainbow, ako poniektorí prirovnávajú vody úplne iného charakteru k tým známim vodám zo zahraničia. Každá voda je niečim zvláštna, špecifická a má svoje čaro ako tá druhá-iná. To, že som napísal že svojou štruktúrou prípomína známe Francúzske jazero slúži len na to,aby ste si to vedeli aspoň trocha predstaviť, no pokiaľ to neskúsite na vlastnej koži tak nebudete veriť.

Wild LakeVšetko sa to začalo tým, že po jednej zrušenej rezervácii vo Francúzsku, kde dôvodom bol veľký úhin kaprov, sme museli nájsť niečo, kam by sme mohli v daný termín ísť. Zhodou okolností sme boli na rybách a bol tam aj náš známi Talian, keď sme sa tak bavili, tak sme mu spomenuli, že čo sa stalo a on hneď na to odvetil, prečo neidete skúsiť WildLake ? Samozrejme hneď začalo bombardovanie s otázkami, kde čo a ako a zisťovanie všetkých potrebných informácii. Zhruba po týždni zberania všetkých potrebných vecí sme boli rozhodnutý túto vodu vyskúšať. Skvelou vecou bolo aj to, že v termín kedy sme chceli ísť bolo aj voľné miesto. Prišiel začiatok júla a my sme vyrazili prvý krát na WildLake. Po 4 hodinách cesty sme dorazili na jazero neďaleko mesta Soncino. Pri prvom pohľade na vlastné oči nám spadla sánka dole, BOL TO AKO SEN. Krásna krajina, prostredie no proste TOP LOKALITA ! Dvere do klimatizovanej miestnosti, kde si môžete ponechať vaše potraviny v chladničke, mrazáku, alebo dobiť váš telefón nám otvoril jeden zo správcov-Allesandroa hneď nás aj ponúkol skvelou Talianskou kávou. Samozrejme hneď nasledovalo zopár dôležitých otázok z obidvoch strán a skontrolovanie povinnej výbavy. Komunikácia aj keď sme boli v Taliansku prebehla bez problémov v anglickom jazyku a tak po doriešení aj ostatných formalít nás odprevadil na naše lovné miesto, kde sme si všetku našu výbavu vyložili a auto potom putovalo späť na parkovisko. Táto voda je chráneným územím a platia tu veľmi prísne pravidlá a podmienky na lov kaprov. CATCH AND RELEASE tkzv.,,CHYŤ a PUSŤ je zbytočne vôbec spomenúť.Počasie v tomto ročnom období v Taliansku bolo priam tropické. Až na zopár kvapiek ktoré spadli v prvý podvečer, nás počas celej výpravy sprevádzalo denno-denne od 35 do 37 °C. Veľkou výhodou preto bolo, že náš bivak bol pod stromami a keď sme mali chuť byť na slnku tak sme sa len presunuli k našim prútom a opaľovali sa. Mne úplne stačilo, keď som len musel prevážať po zábere svoje prúty v takýchto horúčavách. Veľmi sme preto ocenili aj to, keď sme si mohli dať každý večer sprchu v hlavnej budove.

Wild LakeVeľkú ,,radosť,, nám robili raky o veľkosti dlane, ktoré bez problémov konzumovali hoci aké bolies aké bolo v ponuke. Tento problém sme skúšali riešiť plastovým wrapom okolo boilies, no pre nich ani to nebol žiaden problém.  Bielu rybu sa nám podarilo eliminovať, no týchto červených krásavcov sme dokázali zdržať, len na pár hodín. Aj plastové ,,fakeboilies,, im veľmi chutilo. Jedinou alternatívou bol tigrí orech, no táto cesta pre nás nebola tá pravá. Podarilo sa nám počas tejto 1. výpravy zdolať veľmi krásnych kapríkov, ktoré nás veľmi potešili a obzvlášť z takejto vody. Táto voda je veľmi bohatá na svoju faunu a flóru a len málo kde sa stretnete s takouto nádherou. Ani jedna ryba nie je sem nasadená, alebo kúpená z farmy, všetko je tu tak ako bolo a funguje tu prirodzená rovnováha. Treba sa tu podľa toho aj adekvátne správať a preto ak máte radi si niečo ugrilovať alebo sedieť len tak pri ohni tak si treba zobrať minimálne gril na podstavci, lebo zakladanie ohnísk je tu zakázané. Vôbec sme nemali po tejto výprave hlavu smútku, že sa nám nepodarilo zdolať aj väčšieho kapra ako 7kg, ale aj tie boli tak výnimočné a nádherné že sme si ich veľmi cenili a práve naopak bola to len ďalšia výzva do budúcnosti. Na tejto lokalite sa chytá zatiaľ len dva roky, no samostatná voda ma vyše 60 ročnú históriu. Za tento krátky čas sa ale už podarilo zdolať aj kapre s hmotnosťou vyše 30 kg a veľké množstvo nad 20kg. Ani samostatní správcovia netušia aké klenoty táto krásna voda ukrýva. V posledný deň našej prvej výpravy sme spoznali aj druhého správcu(Andrea), ktorý nám spravil prehliadku celého areálu a všetkých lovných miest. Bolo to niečo úžasné a len ťažko sa niečo tak krásne opisuje slovami. Aj napriek tomu že to celé štruktúrou pripomína viacej rozdelených jazier tak je to jedna veľká vodná plocha zo zatopeným lesom. O svoje bezpečie a pokoj sa vôbec nemusíte báť, keďže celý Wild Lakeareál je zabezpečený oplotením a kamerovým systémom, k tomu aj počas noci bezpečnostnou službou. Každé lovné miesto disponuje veľkou lovnou plochou a veľkou výhodou je aj to, že v cene už máte laminátový 245cm čln. Za poplatok vám poskytnú aj elektromotor s batériou. Je to ozaj veľkou výhodou, že vlastný čln si nemusíte brať zo sebou a vyhnúť sa tak jeho poškodeniu a zbytočným nepríjemnostiam. Z vlastných skúseností by sme tam ani nafukovací čln neodporúčali !Ak ste na vzdialenejších miestach od hlavnej budovy a chcete si ísť po vaše potraviny, tak oceníte aj bicykle ktoré sú zadarmo k dispozícii.

V okamihu keď sme sa vrátili z našej 1.výpravy nasledovalo okamžité plánovanie na druhú, ktorú sme absolvovali začiatkom septembra. Bohužiaľ časovo sme boli dosť obmedzený, no po osobnej dohode zo správcom sme mali možnosť ju aj uskutočniť. Kvôli poriadku a systému ktorý tu je zavedený, sa dajú miesta rezervovať iba v 7 dňových intervaloch.

Wild LakeBola síce o pár dní kratšia ale o to viacej zaujímavejšia a viacero faktorov ovplyvnilo aj jej úspech. Jeden z nich bol aj ten, že po zmene značky prišli aj nové možnosti, ktoré si myslím že sme dobre využili. Svoju kvalitu najmä potvrdili boilies z rady LEGEND a jasným výberom boli extra tvrdé nástrahy v priemeroch 24 a 30mm, ktoré ukázali jasne svoju kvalitu ! O kŕmení ani nehovoriac. Táto voda si vyžaduje doslova pozornosť vašeho kŕmenia, no ak radi sypete stovky kíl kukurice tak si ušetrite miesto v aute, lebo KUKURICA je tu zakázaná !

No uznajte že boilies a pelety sú predsa tá lepšia varianta kŕmenia. Pri príchode na vaše miesto vám môže byť skontrolovaná vaša celá výbava nehovoriac tak isto pri vašom odchode aby sa zabránilo pytliactvu a iným veciam. Radšej si treba veľmi pozorne preštudovať celé pravidlá a podmienky aké sú tu stanovené a po príchode ich aj rešpektovať a vyhnúť sa tak problémom, preto sme tak pre všetkých ktorých táto voda zaujala pripravili preklad do slovenčiny a sú k dispozícii na internetovej stránke tohto jazera.

Boli sme tentokrát na inom lovnom mieste a trebalo zasa pomocou echolotu nájsť vhodné miesta. Ryby sa pekne ukazovali a nám neostávalo nič iné ako sa pustiť do práce. Počasie bolo len o zopár stupnňov chladnejšie ako v júli, no stále to boli horúčavy. Taktiku nástrah sme mali jasnú a kŕmenie sme si už pripravili doma. BoiliesSeafood-Slivka-Cesnak , Biosquid a Anika skúšala aj bolies z rady Mystery-Jahoda-Moruša a zalievala ich tohtoročnou novinkou CSL Amino-koncetrátom rovnakej príchute. Boilies zaliate týmto koncetrátom skvele udržujú svoju vôňu aj keď chytáte v bahne. Kŕmenie pozostávalo z boilies classic ktoré sme si taktiež zalievali boostrami a ktomu pridávali aj boilies z rovnakej rady na ktoré sme chytali. Dĺžku nadväzcov sme používali v rozmedzí od 25 do 40cm. Základom boli extra tvrdé boilies a k tomu sme dávali napríklad pop up bolies. Za prvé dni sa nám podarilo chytať kapre s priemernou hmotnosťou okolo 6 až 9kg a jednu korytnačku, ktoré sú tu sučasťou prirodzenej fauny. V ďalší deň skoro ráno ma zobudil opatrný záber, potiahnutie šnúry a hneď padák. Túto montáž som mal vyvezenú na 200 metrov, tak preto som počkal na vhodný okamih a sekol prút. Pri navíjaní šnúry na cievu som necítil žiaden veľký odpor, sem tam jemne šklbnutie, no keď som už mal rybu v blízkosti brehu vtedy to začalo, pri prvom výpade Wild Lakea pohľade mi bolo jasné s kým mám tu česť. Po zhruba 10 minútach som podobral krásneho amura s hmotnoťou necelých 13 kg. Neodolal nastraženému 30mm Seafoodu-Slivka-Cesnak s 16mm popkou broskyňa. Veľká radosť rýchle fotenie a pekne naspäť do vody. Popoludní keď prišiel za nami správca Andrea tak som mal ešte väčšiu radosť keď mi oznámil, že som zatiaľ ešte len druhý ktorému sa tu podarilo zdolať Amura. Priateľke za to šli krásny kapríci, no na ten pravý záber stále čakala. Ja ako stále skúšam hľadať miesta aj v blízkosti brehu kde chytáme a nebolo tomu ani teraz ináč. Na miesto som dával zo začiatku 2x24mm Seafood no attack rýb bol taký veľký že po zhruba nejakých 6 hodinách my tam ostali 2 malé kúsky na ktoré sa už chytili aj menšie kapre. Preto som to zmenil a dal som tam jednu extra tvrdú bolies nejakých skoro až 3cm od háčika. V podvečer som vytiahol túto udicu, aby som sa uistil či tam ešte niečo mám a zostával tam dostatok aby mi to vydržalo ešte počas celej noci, obalil som to v ceste a aby somzbytočne neplašil ryby, tak som si to vyviezol zo zavážacou loďkou a dokŕmil kobrou boilies tej istej príchutev rôznych priemeroch. Krátko pred jedenástou večer prišla na tento prút jazda a pri zdvihnutí udice a 1. kontaktom s rybou som vedel že je to niečo väčšie. Preto som neváhal, dal si vestu a hneď vyštartoval za rybou na člne. Po 40 min. súboji ktorý stál za to, som podobral krásneho lysca s hmotnosťou skoro 16kg ! Po vážení a odfotení sme ho spoločne pustili do vody. Túto rybu si ešte viacej cením  ako napríklad nejaké iné a väčšie, ktoré som chytil niekde inde, LEBO KAŽDÝ CHYTENÝ KAPOR MA SVOJ PRÍBEH !Prial som si už len, aby sa aj priateľke podarilo niečo tak

krásne chytiť. V nasledujúci deň sv. Peter doprial a podarilo sa jej chytiť taktiež krásneho 13kg lysca.

Z mojej častí kde som chytal ja sa ryba troška stiahla a do odchodu som mal ešte zopár menších kaprov. Priateľka sa zasa nezastavila keď na bolies s príchuťou Jahoda-Moruša kapre išli ako ,,divé,,. Super výprava bola za nami a nám už neostávalo nič iné len sa pobaliť a po 5. dňoch ísť naspäť domov do Álp. Ani nie po mesiaci a v októbri sme sa sem zasa vrátili a zasa sme skúsili nové miesto na tejto krásnej vode. Chytali sme v totálnej zatopenej časti kde pri prvom pohľade nám bolo jasné, že to bude iná ,, sranda,, a pri mojom druhom pohľade na obrazovku sonaru som pochopil že to bude ešte väčšia.

Na pohľad potopené stromy vyzerali lákavo a javili sa ako vhodné miesta, lenže to bol len zlomok toho čo bolo aj pod vodnou hladinou, ale prijali sme túto výzvu veľmi radi a po niekoľkých hodinách po našom príchode sme si to aj náramne užívali. Vývážanie montáži ponad potopené konáre pomocou pripraveného háku do rohov bolo Wild Lakesamozrejmosťou. Na palube nášho člna nesmel chýbať hák na pomoc pri vyberaní našich šnúr, keď sa kapre rozhodli ísť cez všetky možné prekážky ktoré mali k dispozícii. Preto je veľmi dobre sa na túto vodu pripraviť a nič nenechávať na náhodu, hlavnášnúra na cieve s min. priemerom 0,21mm a shockové silony s min. priemerom 0,70 mm nemôžu chýbať. Preto táto voda nie je vhodnou pre začínajúcich kaprárov, ktorí nemajú dostatok skúseností s takými podmienkami. Najväčším sklamaním bolo pre nás taká prudká zmena počasia, ktorú nikto na tejto lokalite neočakával. Teplotné zmeny počas dňa a noci boli také prudké, že to neveštilo nič dobré a k tomu sa pridával aj dosť silný zimný vietor. Počas dňa sme sedeli pri udiciach iba v tričkách a shortkách a v noci bez čiapky a zimnej bundy človek ani nevyšiel z bivaku. Aj napriek tomu sa nám už v prvú noc podarilo prekabátiť 2 miestnych krásavcov. Počas prvých 4. dňoch sme chytili 15 kaprov kde najväčší z nich mal 11kg a zachutil mu boilies WinterFruit v kombinácii s Jahodou-Morušou. Túto kombináciu si zvolila Anika a bolo pekne vidieť ako jej to fungovalo. Ja som pre zmenu ostal verný Seafoodu a na skúšku som dával BioenzmFish/A.C. Losos na ktorý som spravil aj najviac záberov. Vo veľkosti 2x24mm obalené v ceste to skutočne šlo fantasticky. Prišli sme o zopár kaprovkvôli prekážkam a určite aj o jedného miestneho kapitána, ktorý sa mi pekne vypol na 5 metrovom potopenom konáre, ale tak aj to patrí k tomu. Zasa na

druhej stránke nás to len viacej láka sa sem vracať. Posledných zhruba 30 hodín sme mali už len 2 zábery od menších kaprov, no počasie bolo totálne bláznivé a to už my ovplyvniť nevieme. No podľa informácii, ktoré pravidelne dostávame, tak po našom odchode sa v nasledujúcich dňoch počasie ukľudnilo a to prinieslo aj krásne ryby našim Holandským kolegom s magickou hranicou. Preto ak vás všetkých kaprárov-čitateľov Slovenského rybára tento článok oslovil a chceli by ste si túto vodu skúsiť na vlastnej koži, tak nás neváhajte kontaktovať, keďže spolupracujeme priamo s vedením WildLake. Všetky potrebné informácie nájdete na www.wildlake.it kde sme pre vás pripravili preklady do Slovenského jazyka a tak isto kontakt na nás na vybavenie rezervácie. Na FB stránke nájdete všetky aktuality pre Slovenských, Českých a Poľských rybárov ktorý sa budú zaujímať o túto vodu.